تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 فوریه 2021 - 11:38

رییس سازمان شیلات ایران: * نقش ظرفیت شیلاتی در توسعه اقتصادی استان برجسته تر شود

رییس سازمان شیلات ایران: * نقش ظرفیت شیلاتی در توسعه اقتصادی استان برجسته تر شود

در آیینی با حضور رییس سازمان شیلات ایران، استاندار خوزستان، نماینده مردم اندیمشک، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیرکل شیلات خوزستان ، عملیات اجرایی احداث استخرهای پرورشی و تاسیسات فنی شهرک شیلاتی اندیمشک آغاز شد. هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی در این مراسم، مساحت کل این مجتمع شیلاتی

در آیینی با حضور رییس سازمان شیلات ایران، استاندار خوزستان، نماینده مردم اندیمشک، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیرکل شیلات خوزستان ، عملیات اجرایی احداث استخرهای پرورشی و تاسیسات فنی شهرک شیلاتی اندیمشک آغاز شد.

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی در این مراسم، مساحت کل این مجتمع شیلاتی را ۳۱/۵ هکتار ( در ۱۱ و نیم کیلومتری اندیمشک) ؛ با ظزفیت تولید سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن ماهیان سردابی( گونه قزل آلای رنگین کمان) اعلام کرد.

ابوعلی، تاریخچه این مجتمع شیلاتی را بیش از یک دهه قبل خواند و گفت : به دلایل مختلف این پروژه بزرگ راکد ماند ه است.

وی گفت: مجموعه شیلاتی اندیمشک چند سال پیش برای ترغیب بیشتر سرمایه گذاران به شرکت شهرکهای کشاورزی واگذار گردید که همینک با ورود سرمایه گذار درحال فعال شدن است.

مدیر کل شیلات خوزستان به وضعیت کنونی این مجتمع شیلاتی اشاره کرد و گفت : زیرساخت های اساسی آن کامل شده ولی ساخت استخرها وتکمیل تاسیسات و نواقص کار همچنان باقی مانده است .

ابوعلی بیان کرد: با توجه به سهم اندک و نیم درصدی خوزستان در تولید ماهیان سردابی در کشور ، بهره برداری ازاین طرح از اهمیت بسزایی در تولید وارتقاء جایگاه استان دارا میباشد.

وی همچنین ،‌ میزان تولیدات ماهیان سردابی سال گذشته استان را یک هزار تن برشمرد که این رقم درسال جاری با افزایش ۴۰ درصدی به ۱۴۰۰ تن رسیده است.

مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: بهره برداری از این پروژه دو هزار و ۶۰۰ تن به ظرفیت تولیدی ما اضافه خواهد کرد و اگر به روش فوق متراکم کار کنیم ، این میزان تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن می رسد.

ابوعلی ،از اجرایی شدن فاز اول مجتمع شهرک های شیلاتی اندیمشک در خرداد ماه خبر داد و گفت : کل این مجتمع نیز ، در شهریورماه سال ۱۴۰۰ در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید‌.

وی افزود : این مجتمع به عنوان اولین زنجیره تولید شیلاتی استان، در بخش تولید ، فرآوری، سردخانه، بسته بندی و صادرات است و با احداث بار انداز و خرید تولیدات شیلاتی منطقه نقش محوری درتوسعه شیلات منطقه شمال استان ایفاء خ اهد کرد.
ایشان همچنین به پروژه بزرگ دیگری درزمینه تولید ماهیان سردابی در شهرستان اندیکا اشاره کرد و بابیان اینکه در حال حاضر فاز اول آن باظرفیت ۷۷۰ تن به بهره برداری رسیده و زیر ساختهای فاز دوم آنهم به ظرفیت ۸۰۰ تن آماده وظرف دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. ظرفیت استان در تولید سردابی را همانند سایر فعالیتهای شیلاتی با اهمیت دانست.

گفتنی است، در آیین احداث استخرهای پرورشی و تاسیسات فنی شهرک های شیلاتی اندیمشک، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، مدیرکل اداره کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل محیط زیست خوزستان، فرماندار اندیمشک و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.