تاریخ انتشار : یکشنبه 10 ژانویه 2021 - 19:52

چند دلیل برای استقبال کشاورزان خوزستانی از کشت کلزا

چند دلیل برای استقبال کشاورزان خوزستانی از کشت کلزا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در صورت استمرار شرایط آب و هوایی مناسب، انتظار می‌رود در این سال زراعی بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شود. هما خوزستان: سید عبدالرضا سیداحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان اراضی زیر کشت کلزا در استان خوزستان اظهار کرد:

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در صورت استمرار شرایط آب و هوایی مناسب، انتظار می‌رود در این سال زراعی بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

هما خوزستان: سید عبدالرضا سیداحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان اراضی زیر کشت کلزا در استان خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری (۱۳۹۹-۱۴۰۰) در خوزستان، ۶۸ هزار هکتار زیر کشت آبی و ۹ هزار و ۱۴۰ هکتار زیر کشت دیم کلزا رفته است و در مجموع ۷۷ هزار و ۱۴۰ هکتار کشت کلزا انجام شده است.

وی افزود: میزان کشت کلزا در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته (۹۸-۹۹) افزایش ۲۴ هزار هکتاری داشته است. استان خوزستان در پنج سال گذشته بیشترین رشد سطح زیر کشت کلزا در کشور را داشته است و اکنون نیز بیشترین سطح زیر کشت کلزا در کشور مربوط به خوزستان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به وضعیت مزارع کشت‌شده کلزا گفت: با توجه به توزیع به موقع بذرهای اصلاح‌شده و تامین کود مورد نیاز برای کشت، وضعیت سبزینه مزارع کلزا مطلوب است.

وی افزود: در صورت استمرار شرایط آب  و هوایی مناسب، انتظار می‌رود در این سال زراعی بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

سیداحمدی با اشاره به اینکه  شوش، دزفول، بهبهان و شوشتر بیشترین سطوح زیر کشت کلزا در استان خوزستان را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: شوش با ۲۰ هزار هکتار و بهبهان با ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، از شهرستان‌های مهم کشت کلزا در خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در خوزستان مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: با توجه به شناختی که کشاورزان از کلزا دارند و استقبال خوبی که از کشت این محصول در خوزستان شده است، کشت کلزا در تمام شهرستان‌های استان مرسوم شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: درصورتی که نرخ تضمینی کلزا مناسب باشد و خرید آن به موقع انجام شود، شاهد افزایش بیشتر سطوح زیر کشت کلزا در خوزستان نیز خواهیم بود و سطح زیر کشت آن می‌تواند در دو سه سال آینده به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.