تاریخ انتشار : دوشنبه 11 ژانویه 2021 - 12:11

رونمایی از ۵۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین آتش‌نشانی در اهواز

رونمایی از ۵۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین آتش‌نشانی در اهواز

هما خوزستان: به گزارش سایت شهرداری اهواز، آیین رونمایی از ۵۰ خودرو سنگین، سبک و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با حضور استاندار خوزستان، شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و استانی در ایستگاه آتش نشانی کوی گلستان برگزار شد.استاندار خوزستان در این آیین با بیان اینکه

هما خوزستان: به گزارش سایت شهرداری اهواز، آیین رونمایی از ۵۰ خودرو سنگین، سبک و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با حضور استاندار خوزستان، شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و استانی در ایستگاه آتش نشانی کوی گلستان برگزار شد.
استاندار خوزستان در این آیین با بیان اینکه آتش نشانان منشا خیر و حفظ سلامت انسان ها می شوند، گفت: توسعه پیشرفت و آبادانی در یک جامعه رقم نمیخورد مگر اینکه سطح ایمنی و استاندارهای آن بالا و رفاه و آسایش در جامعه فراهم شود که یکی از آن مسائل و لازمه ها داشتن استاندارهای لازم برای ایمنی در جامعه است
وی گفت: هر چه سیستم سلامت و درمان، آموزش، ایمنی و آتش نشانی مجهزتر، کاراتر و بروز تر باشد استاندارد های زندگی در جامعه بیشتر و جامعه از رفاه بیشتری برخوردار است.
شریعتی افزود: هر چقدر امکانات آتش نشانی ها را تجهیز و شرایط را مهیاتر، توزیع و فراوانی آن ها در شهر و مناطق متناسب تر کنیم به استاندارها نزدیک تر و به دنبال آن رسیدگی و ایمنی بیشتر می شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت کار آتش نشانان تصریح کرد: سازمان آتش نشانی اهواز در شرایط مختلف، بخصوص برای مقابله با کرونا و آبگرفتگی ها با هماهنگی شهردار و شورای اسلامی شهر در همه ی صحنه ها پیش قدم، حضور و همیاری داشتند و این بر کسی پوشیده نیست و تجهیز آتش نشانان کمک می کند که در مواقع بحران با امکانات بیشتری به کمک مردم برسند.
شریعتی ادامه داد: افزودن دستگاه ها و امکانات برای تجهیز سازمان آتش نشانی اهواز جای تقدیر و تشکر دارد و از شهردار و اعضای شورای اسلامی و تک تک مجموعه آتش نشانی صمیمانه تشکر می کنم.
استاندار خوزستان در پایان با اشاره به خرید نردبان ۵۶ متری آتش نشانی اهواز اظهار داشت: با نوسانات نرخ ارز امکان خرید این نردبان میسر نشد ولی خرید این نردبان برای اهواز ضروریست و همه باید برای خرید آن همت و همیاری کنیم و امیدواریم اعتبار آن اختصاص یابد و سطح ایمنی اهواز را متناسب با یک کلانشهر بالا ببریم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت : از جمله این خودروها ۱۰ خودروی آتش نشانی سنگین مخصوص خاموش کردن آتش، سه دستگاه خودروی امداد و نجات است.
ابراهیم قنبری افزود : هفت دستگاه خودرو نیمه سنگین مخصوص آتش خاموش کردن ، یک دستگاه خودرو بالا بر، یک دستگاه خودرو جرثقیل، ۷ دستگاه موتور سیکلت مجهز به سیستم اطفا حریق، یک دستگاه خودرو کفی مخصوص حمل پمپ مکش، ۱۰ دستگاه خودرو شاسی و ۲ دستگاه بابکِت مخصوص آوار برداری از دیگر این خودروها می باشد.
وی ادامه داد : علاوه بر رونمایی از دستگاه ها فوق و تقویت ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ۱۰ دستگاه کپسول تنفسی اکسیژن، ۲۵۰ دست لباس ضد حریق، ۹ دستگاه ژنراتور برقی، ۳ دستگاه ست امداد و نجات جاده ای و ۱۰ دستگاه پمپ کف کِش برای تقویت تجهیزات در عملیات نیز رونمایی شد.

گفتنی است در ۳۰ سال اخیر تنها ۲۶ خودرو به ناوگان خودرویی آتش نشانی اهواز اضافه شده این در حالی است که تنها در سال جاری ۵۰ خودرو به این‌ ناوگان‌ اضافه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.