تاریخ انتشار : دوشنبه 4 ژانویه 2021 - 20:42

بهبود زندگی درمناطق محروم خوزستان از اولویت‌های‌ دولت است

بهبود زندگی درمناطق محروم خوزستان از اولویت‌های‌ دولت است

استاندار خوزستان گفت: امید است بتوانیم منازل مناطق محروم خوزستان به ویژه بندر امام خمینی (ره) و شهر چمران از توابع ماهشهر که در جریان بارندگی آذر امسال دچار خسارت شدند با اقدامات انجام شده دولت بهبود ببخشیم. هما خوزستان: به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر دوشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق خسارت

استاندار خوزستان گفت: امید است بتوانیم منازل مناطق محروم خوزستان به ویژه بندر امام خمینی (ره) و شهر چمران از توابع ماهشهر که در جریان بارندگی آذر امسال دچار خسارت شدند با اقدامات انجام شده دولت بهبود ببخشیم.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر دوشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق خسارت دیده از آبگرفتگی اخیر خوزستان در استانداری خوزستان بیان کرد: هم اکنون در بندرامام خمینی(ره) به ویژه شهرک شهید صباغان، روند اقدامات بازسازی به نسبت خوب پیش رفته و پرداختی‌های نخست خسارت، انجام شده است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی بنیاد مسکن خوزستان، امیدواریم روند بازسازی منازل تخریبی شروع شود؛ البته اقدام لازم در منازل تعمیری آسیب دیده از گذشته آغاز شده و در حال انجام است
استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم با تمهید دولت و مصوباتی که داشته و همچنین کمک‌ شرکت‌های پتروشیمی، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان و بنیاد مستضعفان تعداد منازل بیشتری را بازسازی کامل و یا تعمیر کنیم و بتوانیم از این مسیر حتی کسانی که شرایط درستی برای زندگی نداشتند را سامان داده و خانه‌های خوبی برای آنها بسازیم.
وی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های مناطق دچار آبگرفتگی نیز برنامههایی در نظر گرفته شده تا زیرساخت‌ها توسعه پیدا کنند.

نیاز یک هزار و ۱۶۶ واحد به بازسازی
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز گفت: در مجموع یک هزار و ۱۶۶ واحد نیاز به احداث مجدد، ۲ هزار  و ۴۰۱ واحد تعمیری و پنج هزار و ۴۲۴ مورد معیشتی در کل خوزستان در پی آبگرفتگی اخیر از سوی بنیاد مسکن شناسایی شده است.
امید بن عباس افزود: تاکنون دستور تعمیر ۶۲۰ واحد از این تعداد صادر شده و بانک‌های عامل شامل ملی، صادرات، ملت، تجارت و سپه برای پرداخت تسهیلات توسط بانک مرکزی انتخاب شده‌اند.
وی با بیان اینکه سهمیه هر بانک غیر از بانک سپه برای واحدهای احداثی ۲۵۰ واحد است گفت:بنیاد مسکن خوزستان باید سریع تر ساز و کارهای اجرایی را انجام دهد تا خسارت‌دیدکان پرونده‌های خود را تکمیل کرده و خسارت به آنهاا پرداخت شود.

پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان ناشی از آبگرفتگی اخیر
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان نیز با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات بدون عوض به صاحبان واحدهای آسیب دیده در شهرستان های دچار آبگرفتگی خوزستان پرداخت شد گفت: ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر در روزهای آینده پرداخت می‌شود.
مسعود انصاریان افزود: تعداد واحدهای نیاز به بازسازی از میزان اعلام شده مصوبه دولت بیشتر است که باید این مساله اصلاح و به هیات دولت ارسال شود؛ از سوی دیگر برخی از واحدهای نیاز به بازسازی به ویژه در بندر امام خمینی (ره) در زمین‌های تصرفی هستند که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.
وی میزان تسهیلات مصوبه دولت برای واحدهای نیاز به بازسازی را یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: متوسط هزینه احداث یک واحد مسکونی با ۸۰ متر زیربنا ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است لذا با توجه به محرومیت برخی ساکنان آن مناطق ضرورت دارد ما به تفاوت این مبلغ از سوی دیگر دستگاه‌ها و خیران تامین شود.

نهم آذر ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی سیل آسا در منطقه ماهشهر و شهر بندر امام خمینی(سربندر) که میزان آن ۱۶۷میلیمتر اعلام شد خسارت‌ زیادی به واحدهای مسکونی و وسایل خانگی مردم وارد شد.
هفته پس از حادثه آبگرفتگی ، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور از طرف رییس دستگاه قضایی ماموریت یافت ضمن بازدید از مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند علل ،عوامل و قصورهای احتمالی در آبگرفتگی مورد بررسی قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.