تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دسامبر 2020 - 18:36

۶۴۸میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده خوزستان پرداخت شد

۶۴۸میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده خوزستان پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:امسال تاکنون ۶۴۸ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستانی که سال زراعی گذشته دچار خسارت شدند پرداخت شد. هما خوزستان: جهانپور معماریان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این غرامت به حساب ۱۶ هزار و ۳۰۸ بهره بردار بخش کشاورزی و دامداری خوزستان واریز شد تا بخشی از خسارات

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:امسال تاکنون ۶۴۸ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستانی که سال زراعی گذشته دچار خسارت شدند پرداخت شد.

هما خوزستان: جهانپور معماریان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این غرامت به حساب ۱۶ هزار و ۳۰۸ بهره بردار بخش کشاورزی و دامداری خوزستان واریز شد تا بخشی از خسارات وارده ناشی از سیل ، آبگرفتگی و بروز آفت‌ها و بیماری‌ها جبران شود.
وی با تاکید برضرورت بیمه محصولات کشاورزی توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی با تقویت فرهنگ‌سازی و بهبود امنیت غذایی کشور گفت:بیمه محصولات کشاورزی و دامی می‌تواند بخش مهمی ازخسارات وارده ناشی از نوسانات جوی را جبران و برای تولیدکنندگان حاشیه امن ایجاد کند.
وی با بیان اینکه با توجه به شروع فصل کشت و وقوع اتفاقات غیرمترقبه، ضرورت بیمه محصولات کشاورزی دو چندان است گفت:بیمه محصولات کشاورزی در صورت بروز سوانح طبیعی از قبیل بارندگی، خشکسالی، سیل و تگرگ برای کشاورزان این اطمینان را ایجاد کند که به کمک صندوق بیمه بانک کشاورزی  سرمایه بیمه‌گذار به او برگردانده خواهد شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی خورستان گفت:در سال زراعی پیش رو، تعرفه ها و گزینه‌های متعددی با توجه به سطح توانمندی و خطرات مورد نظر بهره برداران در نظر گرفته شده است تا کشاورزان و دامداران با اطمینان خاطر بیشتر در سال جهش تولید به امر تولید محصولات کشاورزی بپردازند.

بر اساس اعلام صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان در سال زراعی جاری از مجموع حدود ۸۰۰هزار هکتار کشت پاییزی حدود ۵۲۰هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان زیرپوشش این صندوق قرار گرفته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان چندی پیش گفته بود با توجه به سهم ۵۶درصدی یارانه دولت در بیمه محصولات کشاورزی ، جبران خسارت بخش کشاورزی از سوی دولت به دلیل محدودیت منابع اعتباری ، تنها از طریق بیمه محصولات کشاورزی امکان پذیر است.
بنا به اظهار خدا رحم امیری زاده ، خوزستان علاوه بر ظرفیت بالا در تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور، شاهد تنوع حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی، سیل، تگرگ، توفان و آتش سوزی است و همه ساله با این بلایا روبه رو است بنابراین تنها راه جبران خسارت بهره برداران بخش کشاورزی ، بیمه یارانه دار محصولات کشاورزی است.
 وی به اعلام اخیر دولت مبنی بر پرداخت نشدن خسارت به کشاورزانی که محصولات آنها بیمه نشده است از همه بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست  همه محصولات خود اعم از زراعی، باغی ، دامی ، آبزیان و عسل را زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دهند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، شیلاتی و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.
فروردین ۱۳۹۸ خوزستان با سیلاب وسیع رو به رو شد و بیش از ۲۰۰هزار هکتار از محصولات آماده برداشت زیرآب رفته و از بین رفت.این سیلاب که ۲۴شهرستان استان را متاثر کرد بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت  وارد کرد که دولت به ناچار بخش مهمی از خسارات وارده به کشاورزانی که حتی محصول خود را بیمه نکرده بودند پرداخت کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.