تاریخ انتشار : جمعه 4 دسامبر 2020 - 12:13

گفتگوی اختصاصی روزنامه هما خوزستان با سرپرست ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز مطرح شد: شکستن رکورد قبول شدگان رشته پزشکی و پیراپزشکی در ناحیه 2

گفتگوی اختصاصی روزنامه هما خوزستان با سرپرست ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز مطرح شد:  شکستن رکورد قبول شدگان رشته پزشکی و پیراپزشکی در ناحیه 2

مصاحبه: میثم حلالی نصبهما خوزستان: صادق یزدی در گفتگویی با روزنامه هما خوزستان از موفقیت 76 دانش آموز مشغول تحصیل این ناحیه در زمینه قبولی کنکور در رشته های پزشکی و پیراپزشکی سخن گفت. سرپرست ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز گفت: یکی از شاخص های ارزیابی و رتبه بندی نواحی آموزش و پرورش در

مصاحبه: میثم حلالی نصب
هما خوزستان: صادق یزدی در گفتگویی با روزنامه هما خوزستان از موفقیت 76 دانش آموز مشغول تحصیل این ناحیه در زمینه قبولی کنکور در رشته های پزشکی و پیراپزشکی سخن گفت.
سرپرست ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز گفت: یکی از شاخص های ارزیابی و رتبه بندی نواحی آموزش و پرورش در هر استان و شهرستانی تعداد افراد قبول شده در کنکور سراسری می باشد که خوشبختانه آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در این زمینه با قبولی 76 دانش آموز خود در کنکور در رشته های پزشکی مواجه شد که این یک رکورد بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به اتفاق مثبت و خوشایند رخ داده طبیعتا تلاش ما تقویت و اموزش معلمین و دانش آموزان برای کسب رتبه های بالاتر ودرصد قبولی بیشتر در کنکور است و این شاخص حتی می تواند رتبه آموزش و پرورش استان خوزستان را تغییر دهد.
یزدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته در آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز گفت: برخی از مدارس حاشیه در ناحیه۲ اهواز نیاز به توجه و بازسازی و تعمیرات اساسی بیشتری دارند از این بابت، ازمحل درآمدهای اختصاصی خود ومساعدتهای اداره کل نوسازی مدارس موفق به انجام برخی تعمیرات و بازسازی در بیش از 30 باب مدرسه در 8 ماه گذشته شده ایم.
وی ادامه داد: طرحی بسیارخوب وکارآمدی اخیرا در کشور مطرح شده، مبنی بر طرح آجر به آجر و امیدواریم خیرین و مردم عزیزمان با کمک به این طرح مدارس کشور را زیباسازی و در بازسازی و تعمیر آنها به ما کمک نمایند، شاید در این طرح هزینه زیادی روی دوش مردم عزیزبعنوان خیر نباشد، اما همین که احساس فعالیت خیریه به ما دست می دهد بسیار ارزشمند است.
سرپرست ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز گفت: در حال حاضر۱۰۰همکاران و بیش از۹۵ درصد دانش آموزان مشغول تحصیل در این ناحیه وارد برنامه شاد شده اند و خوشبختانه باتدابیر اندیشیده شده واقدامات لازم کمبود معلم وآموزشهای لازم در این زمینه احساس نشده است و تمام تلاش ما این است که هیچ دانش اموزی از تحصیل بازنماند. همچنین این آمادگی وجود دارد آن بخش از دانش آموزانی که بنا به دلایلی وارد برنامه شاد نشده اند به مدارس مراجعه و در کلاس های درس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حاضر باشند.
وی ادامه داد: به جرات می گویم هیچ دانش اموزی در ناحیه 2 بدون تکلیف وآموزش نیست و یا از طریق کلاسهای حضوری ویا آموزشهای برنامه شاد ویا آموزشهای صداوسیما، یا بسته های آموزشی(درسنامه ها) در حال یادگیری های تحصیلی خود هستند.
یزدی گفت: خوشحالیم که با راه اندازی ستاد کنکور در ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز شاهد قبولی بیش از۲۲۰ دانش آموز در رشته های مختلف کنکور سراسری از ناحیه 2 بوده ایم که می تواند به این آما قبولشدگان سایر موسسات را افزود، وان شاالله برای امسال قطعا با جدیت بیشتری موضوع فوق دنبال و سعی می کنیم با اقدامات روانشناسی،تهیه کلیپهای آموزشی وانگیزشی وتولید محتوای لازم ،ضمن افزایش دانش وتوانایی دانش آموزان، استرس را از آنان دور کنیم،تابه موفقیتهای بیشتر دست بیابیم.
وی گفت: یکی از اقدامات آموزش و پرورش در نوسازی مدارس و تجهیزات آن، تعمیر و نوسازی بیش از ۶ هزار میز و نیمکت دانش آموزی ویامیز معلم می باشد و امیدواریم با پایان یافتن ویروس کرونا شاهد بازگشایی مدارس و شور و نشاط بچه ها در محیط های آموزشی باشیم.
وی دربخش پایانی این یاداد آوری نمودکه :دربرگزاری امتحانات نهایی وکنکور سراسری بابرنامه ریزی وتلاش همکاران ودر یک کارگروهی وتیمی وهمچنین مساعدت شهرداریها،اورژانس،سازمان آب و برق،مرکز بهداشت شرق ،مدیرعامل محترم ومجموعه بهداشت شرکت نفت،آبفا وآتشنشانی ، وعنایت خاص اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان،توانستیم،امتحانات بسیارخوبی رادر صحت وسلامت کامل برگزارنمایم،که باتوجه به شرایط کرونایی کشور ،توانسیم درتمامی حوزههای امتحانی یک پایگاه سلامت برقرارنموده و درمجموع دراینناحیه ۳۶پایگاه سلامت تشکیل گردید که درابتدای ورود دانش آموزان به جلسات امتحانی ، اقدامات: تبسنجی،آموزش لازم وفوری،استفاده از وسایل شخصی،ماسک والکل ،ونیز جدا سازی ورعایت فاصله اجتماعی به انجام رسیده است،کاربزرگی که موجبات رضایت دانش آموزان وخانوادههای آنان را فراهم نموده است ،که همینجا از زحمات همکاران خودم وکلیه مجموعه های دست اندکار کمال سپاسگزاری وتشکررادارم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.