تاریخ انتشار : جمعه 18 دسامبر 2020 - 17:34

پاکسازی بیش از ۸۰ درصد مناطق آبگرفته اهواز

پاکسازی بیش از ۸۰ درصد مناطق آبگرفته اهواز

معاون خدمات شهرداری اهواز گفت: بیش از ۸۰ درصد مناطقی که بر اثر بارندگی شدید صبح و شب پنجشنبه در اهواز دچار آبگرفتگی شدند پاکسازی شده است. هما خوزستان: مهدی مراد حسینی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:مجموعه ماموران خدمات شهری شهرداری اهواز متشکل از یک هزار و ۵۰۰ نفر و همراهی ماموران شرکت آب

معاون خدمات شهرداری اهواز گفت: بیش از ۸۰ درصد مناطقی که بر اثر بارندگی شدید صبح و شب پنجشنبه در اهواز دچار آبگرفتگی شدند پاکسازی شده است.

هما خوزستان: مهدی مراد حسینی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:مجموعه ماموران خدمات شهری شهرداری اهواز متشکل از یک هزار و ۵۰۰ نفر و همراهی ماموران شرکت آب و فاضلاب اهواز با بسیج امکانات ، آب را از بیشتر مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند تخلیه و هدایت کردند.
وی گفت: با توجه به آمادگی قبلی ، بیشتر مناطقی که در حاشیه ، مرکز و غرب اهواز دچار آبگرفتگی شدند در وضعیت مناسبی قرار گرفته‌ و خطری آنان را تهدید نمی‌کند.
مراد حسینی پیش بینی کرد تا پایان امروز جمعه مشکل آبگرفتگی به طور کامل در مناطق بحرانی اهواز برطرف شود.
کلانشهر اهواز به دلیل نداشتن سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی و فرسوده بودن شبکه فاضلاب با بارش شدید باران دچار آبگرفتگی و بالا آمدن فاضلاب در سطح معابر می‌شود.
در آذر امسال این سومین بار است که مناطق وسیعی از شهر اهواز بر اثر بارندگی شدید دچار آبگرفتگی می‌شود.
بارندگی پنجشنبه شب اهواز که میزان یک ساعته آن ۲۹.۱ میلیمتر ثبت شد بیش از یکصد نقطه و محله این کلانشهر را دچار آبگرفتگی کرد. پیشتر مسوولان شهرداری اهواز گفته بودند بارندگی بیش از ۱۰ میلیمتر ، اهواز را با چالش آبگرفتگی رو به رو می‌کند.
در حالی که در بارندگی پنجشنبه شب بیش از ۱۰۰ محله اهواز دچار آبگرفتگی شدند استاندار خوزستان در گفت و گویی با صدا و سیما اظهار کرد آببه منازل مردم نفوذ نکرده است.
با این حالبرخی شهروندان گفتند آب آمیخته با فاضلاب وارد پارکینگ خودروها در برخی مجتمع‌های مسکونی منطقه کیانپارس شد.
هفته گذشته رییس سازمان بازرسی کل کشور از طرف رییس قوه قضاییه ماموریت یافت تا با سفر به خوزستان موضوع آبگرفتگی در برخی مناطق خوزستان را بررسی و افرادی را در این ارتباط قصوری داشته و به وظایف خود عمل نکرده‌اند به دستگاه قضایی معرفی کند.
فرماندار اهواز هفته گذشته در نشستی  که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد در پاسخ به این پرسش که اگر بارندگی دیگر همچون باران نهم آذر در اهواز رخ دهد با آبگرفتگی رو به رو می‌شود یا خیر گفت:آبگرفتگی قطعی است زیرا زیرساخت‌های اهواز تغییر نکرده است.
جمال عالمی نیسی با اشاره به اینکه اهواز فاقد سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی است و سامانه فاضلاب آب تکمیل نشده و با هر بار بارندگی صدمات زیادی از ناحیه ورود آب باران به آن وارد می‌شود افزود: تا زمانی که سامانه جمع آوری آب‌های سطحی در اهواز اجرایی نشود مشکل به قوت خود باقی خواهد بود.
بیشترین حجم آبگرفتگی پنجشنبه شب در اهواز در مناطق کیان آباد ، کوی علوی، کوی انقلاب، پادادشهر، زیتون کارمندی، عامری ، آخر آسفالت، کوی طالقانی، کوی رمضان، منبع آب رخ داد ک علاوه بر آبگرفتگی یا بالا آمدن فاضلاب روبه رو شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.