تاریخ انتشار : یکشنبه 15 نوامبر 2020 - 14:19

هدف گذاری توسعه ۲۰۰هکتار کشت گلخانه‌ای درخوزستان

هدف گذاری توسعه ۲۰۰هکتار کشت گلخانه‌ای درخوزستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال با افزایش ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان ، پهنه گلخانه‌های استان به رقم ۸۹۸هکتار می رسد. هما خوزستان: به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسنی‌نسب روز یکشنبه درنشست ستاد گلخانه‌های استان در محل سازمان جهادکشاورزی خوزستان از ساخت ۱۱ مجتمع گلخانه‌ای در استان در سال جاری خبر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال با افزایش ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان ، پهنه گلخانه‌های استان به رقم ۸۹۸هکتار می رسد.

هما خوزستان: به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسنی‌نسب روز یکشنبه درنشست ستاد گلخانه‌های استان در محل سازمان جهادکشاورزی خوزستان از ساخت ۱۱ مجتمع گلخانه‌ای در استان در سال جاری خبر داد و افزود: کار زیرساخت این مجتمع‌ها به پایان رسیده و در زمان حاضر منتظر بهره‌برداری از این مجتمع‌ها هستیم.
وی برنامه توسعه گلخانه‌های امسال را ۲۰۰ هکتار عنوان و اظهار کرد: هم اکنون ۱۶۳ پروانه جدید ساخت معادل ۱۱۷ هکتار کشت گلخانه‌ای از سوی سازمان جهادکشاورزی خوزستان صادرشده است.
حسنی نسب افزود: امسال برای ساخت گلخانه‌های جدید در استان یک هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شده است.
مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان درادامه سطح گلخانه‌های استان در سال ۱۳۹۸ را ۶۹۸ هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: ۸۷ هزار و ۵۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی و ۱۲۸ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی در گلخانه‌های استان تولید شد که نسبت به سال ماقبل آن ۱۰۶ درصد رشد داشت.
وی گفت:روند رو به رشد جمعیت، کمبود منابع طبیعی و تغییر شیوه مصرف باعث شده بخشی از بستر سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه منتقل شود که خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی یکی از استان‌های هدف در این زمینه محسوب می‌شود.
حسنی نسب با اشاره به امکان تولید محصول خارج از فصل دراستان با هزینه و انرژی بسیار کمتر با همراهی کشاورزان پیشرو، مراکز تحقیقاتی و تاثیر مثبت آن بر تنظیم بازار کشور افزود: باید اهتمام بیشتری در تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات در استان صورت بگیرد تا توسعه گلخانه ها شتاب بگیرد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در کشور روند کندی داشته است گفت:ابلاغ نشدن یارانه تبصره ۱۸ ، توسعه گلخانه و گیاهان دارویی و بلاتکلیفی متقاضیان سال گذشته و سال جدید، تورم و بالا رفتن هزینه‌های احداث گلخانه، ایجاد مشکل برای متقاضیان تسهیلات، تقاضای توسعه گلخانه با محصولات جدید و نبود پژوهش درون استانی مهمترین مشکلات و چالش های فراروی توسعه کشت گلخانه‌ای است.  
حسنی نسب افزود: با توجه به عدم تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی با قیمت مصوب، عدم اجرای الگوی کشت در گلخانه‌های استان و کنترل وضعیت بازار محصولات، نبود پایانه های صادراتی در استان، نبود تشکل منسجم برای پیگیری مطالبات گلخانه‌داران ، لازم است تشکل فراگیر گلخانه‌داران در استان تشکیل شود تا مطالبات آنها به موقع پیگیری شده  و به سرانجام برسد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در زمان حاضر ۹ تشکل گلخانه‌ای در استان در حال فعالیت هستند ضمن آنکه اتحادیه گلخانه داران چندین سال است که در استان فعالیت دارد ولی این تشکل‌ها فرا گیر نیستند.
دراین نشست مشکلات گلخانه داران استان از جمله کمبود و گرانی نهاده‌ها و ناکافی بودن تسهیلات بانکی برای توسعه این بخش مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
بیشترین حجم کشت گلخانه‌ای در شمال خوزستان به دلیل شرایط بهتر آب و هوایی ، آب و خاک متمرکز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.