تاریخ انتشار : شنبه 7 نوامبر 2020 - 17:57

برداشت دانه روغنی کنجد در خوزستان شروع شد

برداشت دانه روغنی کنجد در خوزستان شروع شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: برداشت دانه روغنی کنجد از سطح ۱۸هزار و ۳۳۴هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان از چند روز گذشته شروع شده است. هما خوزستان: تورج نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت این محصول تا دهه نخست آذر ، حدود ۱۶ هزار

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: برداشت دانه روغنی کنجد از سطح ۱۸هزار و ۳۳۴هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان از چند روز گذشته شروع شده است.

هما خوزستان: تورج نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت این محصول تا دهه نخست آذر ، حدود ۱۶ هزار تن دانه روغنی کنجد خشک برداشت شود.
به گفته وی تولید دانه روغنی کنجد در سال زراعی گذشته در خوزستان ۱۰ هزار و ۲۰۰تن بود.
وی متوسط برداشت کنجد در هر هکتار را در خوزستان ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم بیان کرد و افزود:سطح مصوب کشت دانه روغنی کنجد در سال زراعی جاری در خوزستان ۱۵ هزارهکتار بود ولی کشاورزان کنجدکار خوزستان بیشتر از سطح مصوب کشت کردند.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان وضعیت کیفی و کمی تولید دانه روغنی کنجد در خوزستان را با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی مطلوب بیان کرد.
شوش ، شوشتر ، بهبهان ، دزفول و دشت آزادگان کانون‌های اصلی کشت کنجد هستند ولی در بیشتر مناطق خوزستان غیر از مناطق مرتفع و حاشیه زاگرس کشت کنجد رواج دارد.
کنجد در صنایع شیرینی پزی ، ارده ، حلوپزی ، نان و دیگر صنایع غذایی و روغن آن در داروسازی کاربرد دارد.
هرکیلوگرم کنجد خشک حدود ۳۰۰ هزارریال است.

استان خوزستان سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، شیلاتی ، دامی و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال تولید می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.