تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اکتبر 2020 - 12:54

پرداخت پنج‌هزار و ۷۰۹میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به بانک‌های خوزستان ابلاغ شد

پرداخت پنج‌هزار و ۷۰۹میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به بانک‌های خوزستان ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: پرداخت پنج‌هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های اشتغالزای پایدار روستایی به بانک های این استان ابلاغ شد. هما خوزستان: به گزارش ایرنا ارسلان غمگین روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان با اشاره به ارائه عملکرد اعتبارات قانون حمایت از

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: پرداخت پنج‌هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های اشتغالزای پایدار روستایی به بانک های این استان ابلاغ شد.

هما خوزستان: به گزارش ایرنا ارسلان غمگین روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان با اشاره به ارائه عملکرد اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در این استان اظهار داشت: این اعتبار را چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید با هدف پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای روستایی در پنج مرحله دریافت کردند.

وی افزود: از ۱۰ هزار و ۱۰۵ طرح ارسالی چهار هزار و ۱۸۰ طرح تصویب شده است که از این تعداد به سه هزار و ۹۴۰ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

غمگین با اشاره به اینکه پست بانک درصد کمی از اعتبارات در اختیار را پرداخت کرده است، تصریح‌کرد: از مجموع یک هزار و ۲۹ میلیارد ریال اختصاصی به این بانک تاکنون حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از آن باقی مانده و به متقاضیان پرداخت نشده است.

غمگین ادامه‌داد: اعتبارات سهم استان، ابلاغی از سوی بانک مرکزی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تاریخ ۲۷ دی ماه سال ۱۳۹۷، با اعتبار ابلاغ شده به پست بانک و بانک کشاورزی مغایرت دارد.

وی در خصوص تخصیص نیافتن تسهیلات به برخی از طرح‌های اشتغالزای روستایی خاطر نشان‌کرد: برخی از طرح‌ها مطابق دستورالعمل اشتغال روستایی نمی‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص عملکرد کمیته نظارت استان در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ بیان‌کرد: در کمیته نظارت استان تاکنون عملکرد ۱۹ شهرستان مجددا مورد بررسی قرار گرفته و مطابق شیوه‌نامه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان، طرح‌های غیر فعال برای استرداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 وی افزود: تعداد طرح‌های بازدید شده میدانی در سال ۹۷، ۶۶۲ طرح و در سال ۹۸،  ۱۸۶ طرح و در سال ۹۹،  ۱۳۸ طرح بوده است که تاکنون تعداد ۳۱ طرح به مبلغ ۱۱۸ میلیارد ریال به طور کامل استرداد شده‌ و به ۱۰۱ طرح برای جلوگیری از انحراف تذکر داده شده است.

به گفته مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، تعداد ۱۹۶ طرح نیز جهت استرداد به بانک معرفی شده‌اند.

غمگین پیگیر نشدن بانک‌های عامل در اجرای مصوبات کمیته نظارت استان و بی توجهی برخی فرمانداران به عنوان رئیس کمیته نظارت شهرستان در ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و بانک‌ها در امر نظارت برای تهیه خودرو و حضور نمایندگان ( خصوصا بانک‌ها) در بازدیدهای میدانی را از جمله مشکلات کمیته نظارت استان عنوان کرد.

 وی به شرایط خاص به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا و نوسان شدید قیمت‌ها، تعطیلی‌مدارس و رستوران‌ها اشاره‌کرد و گفت: بسیاری از واحدهای برخوردار از تسهیلات به ویژه تولیدکنندگان پوشاک تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند که اینگونه امر نظارت و تصمیم‌گیری را برای کمیته نظارت سخت کرده است.

 غمگین در پایان پیشنهادکرد: بانک‌های عامل پست بانک، کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید اعتبار ابلاغی را کتبا به دبیرخانه اعلام کنند و مکاتبه لازم با بانک مرکزی انجام شود؛ همچنین پست بانک اعتبار ابلاغی و طرح‌های ارسال شده به این بانک را تعیین تکلیف کند.

بر اساس این گزارش، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی در رسته‌های اولویت‌دار، در سامانه کارا از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل انجام‌ می‌شود.

همه طرح‌های دریافت‌کننده تسهیلات، در چارچوب نظام نظارت، مدیریت و کنترل طرح‌های سرمایه‌گذاری و برای مصرف صحیح منابع و ایجاد اشتغال پایدار نظارت می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.