تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اکتبر 2020 - 11:59

قیمت خرید توافقی شلتوک درخوزستان افزایش یافت

قیمت خرید توافقی شلتوک درخوزستان افزایش یافت

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:قیمت خرید توافقی شلتوک تولیدی استان در مقایسه با سال زراعی گذشته تا ۸۰درصد افزایش یافت. هما خوزستان: تورج نوروزی روز یکشنبه درگفت‌وگو باخبرنگار ایرنا افزود:پس از جمع‌بندی پیشنهادهای ارائه شده از سوی بنکداران و نمایندگان کشاورزان استان ، قیمت خرید توافقی برنج عنبربو با ۲۲درصد رطوبت

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:قیمت خرید توافقی شلتوک تولیدی استان در مقایسه با سال زراعی گذشته تا ۸۰درصد افزایش یافت.

هما خوزستان: تورج نوروزی روز یکشنبه درگفت‌وگو باخبرنگار ایرنا افزود:پس از جمع‌بندی پیشنهادهای ارائه شده از سوی بنکداران و نمایندگان کشاورزان استان ، قیمت خرید توافقی برنج عنبربو با ۲۲درصد رطوبت هرکیلوگرم ۶۷هزار و ۱۰۰ ریال تعیین شد در حالی خرید توافقی این محصول در سال زراعی گذشته بین ۳۰تا ۴۵هزار ریال بود.
وی با بیان اینکه دولت به موضوع خرید توافقی شلتوک خوزستان ورود نخواهد کرد افزود: تعیین قیمت پایه‌ای شلتوک به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و کاهش قیمت شلتوک تعیین شده است.  
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرد امسال از سطح بیش از ۱۷۹هزار هکتار شالیزار در خوزستان حدود ۷۰۰هزار تن شالی تولید شود که از این میزان ۴۵۰هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد.
پارسال به برکت بارش‌های بسیار مطلوب و پرشدن ذخایر آب سدهای استان ، بیش از ۲۰۰هزار هکتار از اراضی خوزستان به کشت برنج اختصاص یافت که از این میزان حدود ۵۵۰هزار تن برنج سفید تولید شد و بیش از ۹۰درصد آن برنج مرغوب و محلی عنبربو بود.
این میزان تولید برنج که در تاریخ کشاورزی خوزستان بی سابقه بود مورد قدردانی ویژه رییس جمهوری قرار گرفت.
در همین حال تعاون روستایی خوزستان آمادگی خود را برای خرید ۳۰۰هزار تن شلتوک تولیدی استان به قیمت توافقی در صورت نبود خریدار مناسب و پایین آمدن قیمت پایه توافقی اعلام کرد.
پارسال تعاون روستایی خوزستان موظف شد به منظور حمایت از کشاورزای شالی کار ، شلتوک را به قیمت توافقی یا حمایتی خریداری کند که در این بین ، حدود ۸۶هزار تن شلتوک به قیمت توافقی خریداری کرد.

شوشتر ، باغملک ، دزفول ، شوش ، دشت آزادگان ، خرمشهر و هویزه از مهمترین مناطق کشت برنج در خوزستان محسوب می‌شوند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲ میلیون تن محصولات زراعی و باغی معادل ۱۳.۵درصد کل تولیدات کشوری،  به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال و عمل آوری ۱۳۸نوع محصول ، رتبه نخست کشور را دارد.
گندم ، برنج ، نیشکر ، ذرت دانه‌ای وعلوفه‌ای ، چغندرقند ، دانه روغنی کلزا ، صیفی ها و سبزی ، مرکبات و خرما مهمترین محصولات تولیدی خوزستان به شمار می‌رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.