تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 اکتبر 2020 - 11:24

احداث شبکه هدایت آبهای سطحی در اهواز به طول 12100 متر

احداث شبکه هدایت آبهای سطحی در اهواز به طول 12100 متر

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از تلاش برای بهسازی کامل نقط بحرانی اهواز وادامه عملیات احداث شبکه آبهای سطحی به طول 12100 متر خبر داد. هما خوزستان: به گزارش اداره ارتباطات معاونت فنی وعمرانی شهرداری اهواز، وحید معینی زاده درحاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه شبکه دفع آب‌های سطحی با اعلام این خبر، اظهار

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از تلاش برای بهسازی کامل نقط بحرانی اهواز وادامه عملیات احداث شبکه آبهای سطحی به طول 12100 متر خبر داد.

هما خوزستان: به گزارش اداره ارتباطات معاونت فنی وعمرانی شهرداری اهواز، وحید معینی زاده درحاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه شبکه دفع آب‌های سطحی با اعلام این خبر، اظهار کرد: تداخل عملکرد شبکه فاضلاب با شبکه مدیریت رواناب‌های سطحی یکی از مشکلات قدیمی اهواز است که علاوه بر مشکلات زیست محیطی، به دلیل عبور از بافت مسکونی سبب نا ایمن شدن سکونت در برخی مناطق شده است.
وی با بیان آنکه اجرای اقدامات عمرانی مؤثر در سطح معابر اهواز مستلزم مشخص شدن وضعیت تراز در شبکه دفع آب‌های سطحی این مناطق است، افزود: بنا بر تصمیم کمیته دفع آب های سطحی شورای شهر و توافقی که بین شهرداری و ابفا صورت گرفت مقرر شد شهرداری و آبفا در 56 نقطه بحرانی شناسایی شده به صورت هماهنگ اقدام کنند.
معینی زاده با بیان اینکه برای اجرای این پروژه نسبت به لوله گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی درمناطق هشتگانه اقدام ضربتی صورت گرفته است، گفت: این طرح برای پیشگیری از مشکلات آب گرفتگی در زمان بارش باران از اهمیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه تا اصلاح کامل شبکه فاضلاب اهواز، در فصول مختلف همچنان با مشکل بالازدگی فاضلاب و آبگرفتگی معابر مواجه خواهیم بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با تأکید بر اینکه دفع آبهای سطحی شهر اهواز باید با هماهنگی و همکاری اداره آبفا انجام شود، افزود: در نهایت دفع آبهای سطحی معابر شهراهواز باید از طریق جاگذاری لوله های با قطر تعیین شده وبا نصب پمپ های مد نظر و بصورت ثقلی به سمت رودخانه هدایت شود و تا قبل از فصل بارندگی این امر به مرحله اجراء و عملیاتی گردد.
معاون فنی وعمرانی شهرداری اهواز گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهری یکی از شاخص‌های رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری است که در این بین هدایت آب‌های سطحی از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: تسهیل عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب‌های سطحی به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی به تأسیسات شهری و پروژه‌های عمرانی نظیر آسفالت معابر، جداول و درختان از جمله اهداف شهرداری اهواز در اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی به شمار می‌رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.