تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 سپتامبر 2020 - 11:49

پروژه حفاری ۳ + ۲۰ حلقه چاه توسعه‌ای در مراحل پایان کار است

پروژه حفاری ۳ + ۲۰ حلقه چاه توسعه‌ای در مراحل پایان کار است

هما خوزستان: محمد خاوری نژاد مدیر پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اجرای پروژه حفاری ۳ + ۲۰ حلقه چاه توسعه‌ای در این میدان با ۹۸ درصد پیشرفت کار در مراحل پایان کار قرار دارد و  از این تعداد چاه تاکنون حفاری و تکمیل ۲۱

هما خوزستان: محمد خاوری نژاد مدیر پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اجرای پروژه حفاری ۳ + ۲۰ حلقه چاه توسعه‌ای در این میدان با ۹۸ درصد پیشرفت کار در مراحل پایان کار قرار دارد و  از این تعداد چاه تاکنون حفاری و تکمیل ۲۱ حلقه چاه خاتمه یافته است.

او با بیان اینکه در ارتباط با پروژه ۳+ ۲۰ چاه تا به حال ۸۱ هزار و ۱۰۳ متر حفاری صورت گرفت افزود: با توجه به اینکه آغاز این پروژه با مراحل اتمام عملیات حفاری ۴۰ حلقه چاه در این موقعیت از سوی ملی حفاری همزمان گردید در ابتدا عملیات اجرایی با یک دستگاه حفاری کلید خورد و در ادامه به ۹ دکل حفاری افزایش یافت.

خاوری نژاد بیان داشت: با پیشرفت کار پروژه تعداد دکل‌ها به چهار دستگاه تقلیل و هم اینک با نزدیک شدن به زمان اتمام پروژه تنها دستگاه حفاری ۲۸ فتح در منطقه استقرار دارد.

مدیر پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: چاه‌های تکمیل شده طبق روال به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح توسعه میادین غرب کارون و از جمله میدان نفتی آزادگان شمالی و جنوبی تحویل می‌گردد.

این مقام مسئول با اشاره به هم افزایی و همکاری موثر و مستمر میان مدیران اجرایی و متخصصان دو شرکت ملی حفاری و متن، ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران در میدان نفتی آزادگان علاوه بر پروژه ۳+ ۲۰ حلقه چاه، پروژه موسوم به ۱۰ حلقه چاه دیگر را نیز در دست اجرا دارد که در این ارتباط سه دکل سنگین ۳۷ و ۹۲ و دکل فوق سنگین ۶۰ فتح در حال حفاری چاه‌های توسعه‌ای می‌باشند.

او با این توضیح که متراژ حفاری در این پروژه نیز حدود ۱۲ هزار متر بالغ گردیده است، گفت: پیش بینی می‌شود پروژه حفاری ۱۰ حلقه چاه تا اوایل سال ۱۴۰۰ به پایان برسد و به کارفرمای پروژه، شرکت مهندسی و توسعه نفت تحویل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.