تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 سپتامبر 2020 - 21:42

مهارت آموزی دانش‌آموزان زمینه ساز رشد اقتصادی است

مهارت آموزی دانش‌آموزان زمینه ساز رشد اقتصادی است

هما خوزستان: نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر لزوم مهارت آموزی در مدارس گفت: حرکت به سمت مهارت آموزی زمینه ساز کاهش آمار بیکاری و رشد اقتصادی است. به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد روز سه‌شنبه در سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور

هما خوزستان: نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر لزوم مهارت آموزی در مدارس گفت: حرکت به سمت مهارت آموزی زمینه ساز کاهش آمار بیکاری و رشد اقتصادی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد روز سه‌شنبه در سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که به صورت ویدئوکنفرانس در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: به همین دلیل باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در آموزش و پرورش توسعه پیدا کند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه فرهنگیان برای پرورش معلمان توانمند، گفت: تعلیم و تربیت از نقش والایی در جامعه برخوردار است و سرمایه گذاری در این حوزه مهم و ضروری است.

وی با اشاره به نقش برجسته دانشگاه فرهنگیان در تربیت دانشجو معلمان برای ورود به آموزش و پرورش افزود:باید از ظرفیتی که این دانشگاه برای توانمند سازی علمی معلمان دارد نهایت بهره را برد و به واسطه این دانشگاه در حوزه پرورش نیروی انسانی سرمایه گذاری کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه ویژه مدرسه (بوم) در سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود،گفت: بوم می‌تواند یک برنامه راهبردی زمینه ساز رشد شاخص های تعلیم و تربیت در مدارس باشد.

کوروش مودت ادامه داد: برنامه ویژه بوم مدرسه طرح جدیدی در کشور است که در آن هر مدرسه، از دیگر مدارس متمایز می‌شود و هنر مدیریتی، ابتکارها و نوآوری‌های ذهنی مدیر در اداره مدرسه به منصه ظهور می‌رسد.

 وی با بیان اینکه در این برنامه ۶۰ ساعت از برنامه‌های پایه‌های چهارم تا نهم در طول سال به مدرسه واگذار می شود گفت:امسال سومین سال اجرای طرح بوم است و باید همه مدارس دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول در سطح خوزستان این طرح را اجرایی کنند.

مودت، با بیان اینکه در هشت مدرسه از هر استان این طرح اجرا می‌شود ادامه داد: این طرح در یک فرآیند علمی با کمک کارشناسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هدف ارزیابی، ارزیابی از خود برنامه و اصلاح ضعف‌های آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: مشارکت شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان در اجرای برنامه، مشارکت نهادهای محلی در تدوین و اجرای برنامه، انجام نیازسنجی و تعیین اولویت موضوعات و مهارت‌های آموزش و خلاقیت در مدیریت زمان اجرای برنامه برخی از شاخص‌های ارزیابی از عملکرد مدارس در اجرای این برنامه است.

وی گفت: جشنواره تقدیر از مدارس برتر مجری برنامه ویژه مدرسه (بوم) با نشان شهید سردار سلیمانی برگزار خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز گفت: برای بازگشایی مدارس آموزش و پروش باید اطلاع رسانی دقیقی انجام دهد.

ولی اله حیاتی افزود: در این شرایط و سختی‌هایی که خانواده‌ها با آن درگیر هستند باید در فصل بازگشایی مدارس با خانواده‌ها با انعطاف و برخورد مناسب رفتار شود.

وی گفت: در بازگشایی مدارس باید دستورات و نظر ستاد استانی کرونا اجرا ، و پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود.

حیاتی،بیان کرد:اظهار داشت: مدارس از برنامه ها و فعالیت‌های پرورشی نباید غافل شوند و به آموزش آموزه‌های دینی و اعتقادی به دانش‌آموزان که دشمنان به دنبال خدشه‌دار کردن آنها هستند توجه داشته باشند.

این اجلاس روز سه‌شنبه با حضور رهبر معظم انقلاب، وزیر آموزش و پرورش و روسای آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای آموزش و پرورش کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.