تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 سپتامبر 2020 - 18:41

معاون منطقه آزاد اروند: ایران تولید کننده نوشت‌افزار شده‌ است

معاون منطقه آزاد اروند: ایران تولید کننده نوشت‌افزار شده‌ است

هما خوزستان: معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند با بیان اینکه پارسال حدود ۱۰۰ میلیون دلار نوشت‌افزار از خارج وارد کشور شد گفت:با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی کشور از بزرگترین واردکننده، به تولیدکننده نوشت‌افزار تبدیل شده‌ایم. به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از یک واحد تولیدی نوشت افزار در منطقه

هما خوزستان: معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند با بیان اینکه پارسال حدود ۱۰۰ میلیون دلار نوشت‌افزار از خارج وارد کشور شد گفت:با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی کشور از بزرگترین واردکننده، به تولیدکننده نوشت‌افزار تبدیل شده‌ایم.

به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از یک واحد تولیدی نوشت افزار در منطقه آزاد اروند در خوزستان بیان کرد: امید است در آینده نزدیک زمینه صادرات نوشت افزار از ایران به کشورهای همسایه فراهم شود.

وی مزایای راه‌اندازی این واحد تولیدی را جلوگیری از خروج ارز از کشور بیان کرد و گفت: راه‌اندازی این واحد تولیدی ضمن ایجاد اشتغال، می‌تواند با صدور محصولات خود، موجب ورود ارز به کشور ‌شود.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی پس از ۱۰ سال تملک توسط بانک و پس از جذب سرمایه‌گذار به ارزش ۲۰۰ میلیارد توسط بخش خصوصی وارد مدار تولید شد.

موسوی گفت:با توجه به درخواست سرمایه گذار این واحد تولیدی، منطقه آزاد اروند وی را برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۵۰ میلیارد ریال از محل فنی اعتباری خوزستان معرفی کرد.

توان رقابت با کالاهای خارجی را داریم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت: ما می‌توانیم با تولید انبوه و کاهش قیمت هزینه محصول، با تولیدات کشور چین و بازارهای منطقه خاورمیانه رقابت کنیم.

اسمعیل زمانی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند آمادگی این را دارد هر نوع مانع را بر سر راه تولید انبوه محصولات پرمصرف نظیر نوشت افزار بردارد.

وی ادامه داد: به منظور جذب بازار این واحد تولیدی نامه‌ای از سوی منطقه آزاد اروند به تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی به ویژه آموزشگاه‌های آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر و خوزستان ارسال خواهد شد.

به گزارش ایرنا این واحد در زمینه تولید نوشت افزار و انواع چسب صنعتی و بسته بندی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در مرحله نخست از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۶ هزارمتر مربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع، با اشتغالزایی۱۰۰نفر مستقیم و ۱۵۰نفر غیرمستقیم در شهرک صنعتی آبادان فعالیت خود را آغاز کرد.

سرمایه گذار این واحد با بیان اینکه با راه اندازی این واحد تولیدی سالانه سه میلیون دلار صرف‌جویی ارزی خواهد شد اعلام کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۲هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات نوشت افزار و انواع چسب را دارد.

وی گفت: با مذاکره با کشورهای عراق و افغانستان برای صادرات محصولات این شرکت انجام شده اما با شیوع ویروس کرونا، تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

این واحد یازدهمین شرکت تولیدی از سری پروژه‌های اقتصادی “نهضت جهش تولید در سرزمین فتح ” است که با حمایت منطقه آژاد اروند در شهرک صنعتی آبادان به بهره‌برداری رسیده است.

منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان ، خرمشهر و جزیره مینو در جنوب غرب خوزستان واقع است و به دلیل نزدیکی به کشورهای عراق و حوزه جنوبی خلیج فارس، دسترسی به آب‌های آزاد و مسیرهای ریلی، زمینی و هوایی از ویژگی خاصی برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.