تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 آگوست 2020 - 14:05

اعضای سازمان های مردم نهاد در بحران های طبیعی آیا بیمه خواهند شد؟

اعضای سازمان های مردم نهاد در بحران های طبیعی آیا بیمه خواهند شد؟

هما خوزستان: ٢۵ مرداد ماه ٩٩ سالن ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان_اهواز در حاشیه ی روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه خدمات اجتماعی (مدیران سمن ها) گفت :داوطلبان NGO ها اعضای حقیقی یک جامعه ی مدرن شهروندی

هما خوزستان: ٢۵ مرداد ماه ٩٩ سالن ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان_اهواز در حاشیه ی روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه خدمات اجتماعی (مدیران سمن ها) گفت :داوطلبان NGO ها اعضای حقیقی یک جامعه ی مدرن شهروندی هستند که الفبای درس باران عشق را یاد میدهند و از بطن جامعه به سوی هدف متعالی که همان خدمت به خلق است گام می نهند.

اینان به عنوان “فداکار خدمت” در عرصه های اجتماعی و بحران ها و بلایای طبیعی صدر نشین ایثار و همدلی هستند.

مهندس بن عباس شامگاه روز گذشته در نشستی دوستانه با برخی از مدیران سمن‌های استان خوزستان، ضمن تقدیر از عملکرد انسان دوستانه، هدفمند و مردمی این گروه از فعالان اجتماعی اظهار داشت:
اینکه در مواقع بحران های بلا خیز طبیعی یا غیر طبیعی سمت و سوی تمام مشکلات و گره گشایی ها را به سوی ستاد مدیریت بحران ببریم، منصفانه نیست
ما هم محدودیت‌هایی در اعمال نظرات، دستورات و تصمیمات اتخاذ شده داریم. مدیر کل مدیریت بحران در ادامه به این نکنه اشاره کرد که :
در بخش‌هایی از تصمیمات کشوری ما تابع هستیم، در قسمت هایی ما اختیار تام نداریم و در جهاتی باید سازمان‌های دیگر هم پای کار باشند.
بن عباس که از تصدی مدیریتش مدت کوتاهی می‌گذرد گفت: سازمان مدیریت بحران یک سازمان نوپاست که در شهریور نود و هشت نهایی شد
وی اعتقاد داشت که فرمانداران هرشهر می توانند” فرمانده میدان” را در مواقع بحران مشخص کنند

باید هر دستگاه اجرایی پای کار خودش باشد تا در دست و پای هم گره نخوریم

این مقام مدیریتی ضمن استناد به ماده ٢٠بیمه کارکنان بخش دولتی و بخش های وابسته یادآور شد : این قانون در حال تصویب است و در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی، برای اعضا فعال و ثابت سمن ها در صورت وقوع حادثه، نقص عضو، فوت یا مصدوم شدن به عنوان فداکار خدمت برشمرده می‌شوند و شامل خدمات بیمه خواهند شد، اما باید دید نحوه عضویت داوطلبان چگونه است و این ماده شامل چه کسانی می گردد.

رئیس ستاد مدیریت بحران خوزستان از چند طرح اساسی و کارآمد که در حال اجرایی شدن هستند نیز بازگو کرد از جمله: –طراحی اپلیکیشن برای زباله گردها در یک ماه آینده
-طرح تفکیک اراضی به عنوان آتش بر یعنی یک مانع برای عدم گسترش آتش به سایر اراضی مانند حفاظ یک هکتار در چندین هکتار…
بالاترین سطح از فرازهای انسانیت

در این نشست دکتر سیروس داودی نماینده سمن‌های استان خوزستان ضمن پاسداشت روز تشکل ها و تشکر از حمایت مردمی و سمن های توانمند خوزستان در بحران سیل، زلزله و اینک کرونا بیان کرد: به فراخور توانمان و به دلیل حفظ پروتکل های بهداشتی ما نمی‌توانیم از تمامی مدیران لیاقتمند و شریف سمن ها و فعالین اجتماعی تقدیر و تشکر حضوری نماییم حال آن که امسال رویه ی محدودی را پیش گرفتیم.

باید از کوهنوردان اطفای حریق بطور ویژه تشکر کرد.
نماینده ی سازمان‌های مردم نهاد اشاره‌ای به اتحاد و یکپارچگی مردم خوزستان در بحران سیل گذشته نمود و گفت: استان خوزستان با اینکه در ناحیه ی کلان و کلی دارای کاستی های فراوانی هست اما در بالاترین سطح از فرازهای انسانیت قرار دارند

مردمانی دارد که در پس هر بحرانی تصوری متعارف و گاه متعالی از فلسفه ی حیات و سازگاری عشق و زندگی دارند

باید به این نکته توجه داشت که هر کدام از نمایندگان فعال سمن های حاضر در این نشست به فراخور دغدغه خود مواردی را مطرح نمودند از جمله:

خواستار تعیین مشاور حقوقی برای سمن‌ها. تشکیل سامانه ی ارتباط جمعی انجمن ها با یکدیگر از طریق سایت.
تخصیص بودجه‌ برای خرید ” هلی برد” امدادی یا و هلی‌کوپتر در مواقع ضروری بحران زا. طرحی جامع و کامل برای آبیاری زمین‌های کشاورزی در کشت زمستانه و عدم تکرار بحران سیل ۹۸.

برون سپاری بخشی از پروژه ها در سازمان ها و موسسات دولتی. برگزاری دوره های آموزشی و حرفه‌ای برای داوطلبان فعال سمن ها در مواقع بحران.
-تشکیل ستاد مدیریت بحران سمن ها در همه شهرستان ها.
ارتباط، همکاری،پشتیبانی و حمایت نهادهای دولتی از تشکلها و فعالین اجتماعی.

در پایان از مدیران سمن های حاضر در نکوداشت روز تشکل ها تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.