تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 جولای 2020 - 18:10

استاندار: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه خوزستان حمایت می‌شوند

استاندار: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه خوزستان حمایت می‌شوند

هما خوزستان: استاندار خوزستان گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت، خدمات، کشاورزی و تجارت به منظور توسعه استان خوزستان حمایت می‌شوند. غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مجتمع فولاد روهینا جنوب دزفول در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر طرح یک میلیون تنی فولاد اندیمشک، فولاد خرمشهر و طرح توسعه

هما خوزستان: استاندار خوزستان گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت، خدمات، کشاورزی و تجارت به منظور توسعه استان خوزستان حمایت می‌شوند.

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مجتمع فولاد روهینا جنوب دزفول در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر طرح یک میلیون تنی فولاد اندیمشک، فولاد خرمشهر و طرح توسعه شادگان در استان خوزستان در حال اجرا است که برخی امسال و برخی در آینده بهره برداری خواهند شد تا خوزستان به جایگاه خود در حوزه فولاد کشور برسد.

وی با بیان اینکه فاز دوم کارخانه فولاد دزفول تولید ذوب، ریخته‌گری و نورد میلگرد است، گفت: فاز اول فولاد دزفول فقط تولید میلگرد بود اما در فاز دوم از آهن قراضه و آهن اسفنجی نیز شمش تولید می‌شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: کارخانه فولاد دزفول در حال حاضر ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن شمش و ۹۰۰ هزار تن میلگرد را دارد که تکنولوژی آن تاکنون در خاورمیانه نبوده و از شرکت دانیلی ایتالیا آمده است.
وی افزود: به علت اینکه نورد گرم است و مستقیم از آهن غراضه میلگرد تولید می‌کند ۳۰ درصد ذخیره انرژی دارد و صنعت سبز محسوب می‌شود که با بهره برداری از این فاز، یک تکنولوژی به تکنولوژی‌های تولید فولاد ایران اضافه شد.

شریعتی گفت: ۳۰ میلیون یورو و ۱۰۰ میلیارد تومان در فاز نخست و ۱۲۰ میلیون یورو و ۳۰۰ میلیارد تومان در فاز دوم فولاد هزینه شده است.
وی اشتغال  مستقیم این کارخانه را حدود ۹۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم آن را حدود پنج هزار نفر اعلام کرد و افزود: امیدواریم فاز سوم این کارخانه نیز راه اندازی شود تا ظرفیت تولید و توسعه در استان خوزستان افزایش یابد. 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: امروز فاز دوم فولاد دزفول افتتاح شد که با این امر شاهد شکوفایی جدیدی در سطح کشور خواهیم بود و تولید میلگرد به طرز قابل توجهی افزایش می‌یاید.
علی فرهمندپور اظهار امیدواری کرد در فازهای بعدی شاهد توسعه خوبی در استان خوزستان و دزفول باشیم.

امروز پنجشنبه فاز دوم فولاد روهینا جنوب دزفول با حضور  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خوزستان، امام جمعه و فرماندار دزفول و جمعی از مسوولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.