تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 جولای 2020 - 16:03

قطعی برنامه‌ریزی شده ناشی از کمبود برق در اهواز نداریم

قطعی برنامه‌ریزی شده ناشی از کمبود برق در اهواز نداریم

هما خوزستان: مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: قطعی با برنامه ناشی از کمبود برق نداریم اما این که در اثر افزایش بار در یک نقطه مشخص شاهد خاموشی باشیم دور از انتظار نیست. علیرضا شکرخدایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وقتی بار مصرف برق بر ایستگاه و شبکه افزایش

هما خوزستان: مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: قطعی با برنامه ناشی از کمبود برق نداریم اما این که در اثر افزایش بار در یک نقطه مشخص شاهد خاموشی باشیم دور از انتظار نیست.

علیرضا شکرخدایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وقتی بار مصرف برق بر ایستگاه و شبکه افزایش می‎یابد از آنجایی که ممکن است حادثه‌ای روی شبکه رخ دهد و تبعات آن حادثه زیاد باشد برق  برای مدت زمان کوتاه و موقت قطع می شود.

وی در پاسخ به این که آیا برق در نقاط مختلف اهواز صبح امروز قطع بوده یا خیر گفت: قطعی برق در نقاط مختلف اهواز نداشتیم بلکه فقط در بخش‌هایی از منطقه گلستان اهواز آن هم در ساعات اولیه صبح حوالی ساعت پنج صبح به صورت موقت و برای ساعاتی برق قطع شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز افزود: علت  این قطعی گداختگی خروجی‌های ایستگاه برق به دلیل مصرف بالای برق بوده است چون بار مصرف در یک تا ۲ روز گذشته بالا رفته بود صبح امروز خروجی گداخته شد و بخشی از ایستگاه برق با مشکل رو به رو شد که بلافاصله  بار آن را روی ایستگاه‌های مجاور انتقال دادیم و از ساعت ۱۰ صبح به بعد وضعیت به حالت عادی بازگشت.

وی توضیح داد:  از شهروند درخواست می‌کنیم در ساعت پیک یا اوج مصرف برق به ویژه پیک اول که در ساعت ۱۳ تا ۱۷ است، الگوی مصرف برق را رعایت کنند.

شکرخدایی با بیان که مردم باید مصرف بهینه برق را در مواقع همزمانی گرما و اوج مصرف برق جدی بگیرند تصریح کرد:  همزمانی گرما و افزایش مصرف برق موجب گداختگی تجهیزات برق می‌شود، از سوی دیگر دمایی که تجهیزات برق با آن سروکار دارند با دمایی که از سوی هواشناسی اعلام می‌شود متفاوت است زیرا تاسیسات و تجهیزات برقی مستقیما زیر نور آفتاب هستند.

وی بیان کرد: با توجه به این که یک موج گرمای دیگر در هفته‌های آینده و پس از عبور از شرجی در راه است از مردم می‌خواهیم  استفاده از لوازم غیرضروری مثل جارو برقی، لباسشویی، اتو  را به ساعات خارج از اوج موکول کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.