تاریخ انتشار : شنبه 11 جولای 2020 - 20:05

سهم ۱۰درصدی خوزستان در صنعت آبزی‌پروری کشور

سهم ۱۰درصدی خوزستان در صنعت آبزی‌پروری کشور

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: از مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید آبزیان در کشور معادل ۱۳۰هزار تن آن در خوزستان تامین می‌شود. هما خوزستان: فتح الله ابوعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خوزستان پتانسیل خوبی در زمینه مجموعه فعالیت‌های شیلاتی دارد و امکان افزایش آبزیان خوزستان به ۲

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: از مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید آبزیان در کشور معادل ۱۳۰هزار تن آن در خوزستان تامین می‌شود.

هما خوزستان: فتح الله ابوعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خوزستان پتانسیل خوبی در زمینه مجموعه فعالیت‌های شیلاتی دارد و امکان افزایش آبزیان خوزستان به ۲ برابر تولید فعلی وجود دارد افزود:زیرساخت های مناسبی  به لحاظ  وجود آب‌های شیرین و مجاورت به سواحل در صنعت آبزی پروری خوزستان وجود دارد.
وی اظهار کرد: بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان گرمابی کشور در ۲۰کیلومتری جنوب اهواز واقع شده که ظرفیت تولید ۱۵هزار تن ماهیان گرمابی را دارد و مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر ظرفیت تولید ۱۰هزار تن ماهیان بومی را دارد.
مدیرکل شیلات خوزستان درادامه افزود: خوزستان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری موفق است و خاویار تولید شده درخوزستان بازار پسندی بیشتری نسبت به نوع خاویار تولیدی شمال کشور دارد.
ابوعلی افزود:با توجه به زیرساخت‌های خوب خوزستان برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری، اولویت  سازمان شیلات ایران این بوده که پروژه‌های خاویاری را سریع‌ترپیش ببریم.
وی تولید سالانه ماهیان سردابی خوزستان را یک هزار تن اعلام کرد و گفت: یک مجتمع سردابی به ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن در اندیکا وجود دارد که درقالب سه گام تعریف شده که گام نخست آن بهره برداری شده و بخشی از گام  دوم هم  به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل شیلات خوزستان درخصوص وضعیت صید وصیادی خوزستان گفت: سال گذشته ۴۹ هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد ولی به علت ضرورت صیانت از ذخایر دریایی و سنگینی ناوگان صید و صیادی برنامه‌ای برای افزایش صیدآبزیان دریایی نداریم.
ابوعلی بیان کرد: به منظور بازسازی ذخایر آبزیان رهاسازی ۲۳ میلیون بچه ماهی در منابع آبی و تالاب ها در سال جاری هدف گذاری شده که تاکنون ۱۳ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان رهاسازی شده است.
مدیرکل شیلات خوزستان به چشم انداز شیلات خوزستان در آینده اشاره کرد و گفت:برنامه هایی برای توسعه تولیدات شیلات در خوزستان تدوین شده است و طبق برنامه پرورش متراکم ماهی در قالب هشت سایت در هشت شهرستان اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، گتوند، شوشتر، بهبهان ، دزفول و اندیمشک هدفگذاری شده است که ظرفیت تولید هر سایت در سال حدود ۱۰هزار تن می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.