تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 ژوئن 2020 - 11:22

حساسیت‌ها نسبت به کرونا در خوزستان کم شده است

حساسیت‌ها نسبت به کرونا در خوزستان کم شده است

هما خوزستان: سخنگوی ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان با تاکید بر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: حساسیت‌ها نسبت به کرونا، پس از گذشت چند ماه از شیوع این‌ویروس در خوزستان، کاهش یافته است. رضا نجاتی سه‌شنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی در سیمای خوزستان بیان کرد: همیشه هزینه پیشگیری

هما خوزستان: سخنگوی ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان با تاکید بر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: حساسیت‌ها نسبت به کرونا، پس از گذشت چند ماه از شیوع این‌ویروس در خوزستان، کاهش یافته است.

رضا نجاتی سه‌شنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی در سیمای خوزستان بیان کرد: همیشه هزینه پیشگیری و کنترل از هزینه درمان کمتر بوده است پس تا می‌توانیم باید ابتدا از ابتلا پیشگیری کنیم‌.
وی ادامه داد: همه شهرستان‌های استان خوزستان با کرونا درگیر هستند درست است فقط تعدادی از شهرستان‌ها قرمز معرفی شده اما نگرانیم تا استان وارد مرحله‌ای شود که ظرفیت‌هایی دانشگاه علوم پزشکی، با مشکل روبه‌رو شود.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به تمهیدات و محدودیت‌هایی که از ابتدای بروز کرونا در استان تاکنون اعمال شده بیان کرد: این محدویت‌ها در مقطعی خوب بودند اما روند بستری هنوز ادامه دارد و برای ما یک موضوع نگران کننده است ولی به طور کلی بخشی از تمهیدات در اختیارات ستاد ملی کرونا است؛ البته در ۲ هفته گذشته در ستاد ملی کرونا وزیر بهداشت از واگذاری اختیارات به مسوولان شهرهای قرمز خبر داد و کلیات آن نیز مصوب و در کمیته امنیتی مطرح شد و که بنا شد استان‌ها بر اساس نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی محدویت‌ها و ممنوعیت‌ها را اعلام کنند.

ضرورت تصمیم‌گیری سریع‌تر برای مقابله با کرونا
وی در خصوص نحوه اتخاذ تصمیمات و اجرایی کردن آنها در خوزستان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: روند اتخاذ تصمیمات خوب اما زمان‌بر است لذا با توجه به اینکه ما اکنون در شرایط خاصی قرار داریم و بیماری با سرعت در حال خودنمایی کردن است باید تصمیمات سریع‌تر و جدی‌تر گرفته شوند.
نجاتی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم‌ تا حد امکان مراجعه مردم به دستگاه‌ها کمتر شود افزود: متاسفانه در شرایط فعلی موضوعاتی مانند خرید خودرو، سهام عدالت، مسکن‌ ملی و… را مطرح می‌کنند که همین امر موجب بروز تجمع و مراجعه مردم به دفاتر پیشخوان می‌شود و در این میان افراد مسن و حتی بیمار نیز دیده می‌شوند.
وی گفت: ضرورت دارد این موارد مدیریت، و به زمان دیگری موکول گردند؛ یکی دیگر از مسایل انتقال مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از طریق خودپردازها بود که الان دوباره به حالت عادی خود بازگشته است و این امر موجب می‌شود تا فرد برای انتقال و جابجایی مبالغ بیشتر مجبور به حضور در بانک شود.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به مصوبه مرخصی یا دورکاری به زنان باردار و شیرده، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در ادارات بیان کرد: این موضوع جزو مصوبات ستاد استانی بوده و مرتب نیز در مکاتبه با دستگاه‌ها بر آن‌تاکید می‌شود لذا اگر مدیری یا دستگاهی همکاری لازم را در این زمینه نداشته باشد باید پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: بیشتر افراد مبتلا به ویروس کرونا از طریق حضور در آیین‌های شادی و عزا مبتلا شده‌اند از این رو برخورد با برگزاری این آیین‌ها در دستور کار ما قرار دارد و دستگاه قضایی تاکنون نسبت به این موضوع خوب عمل کرده است؛ باید به برگزارکنندگان این آیین‌ها چه در شهر و روستا و چه در خفا تذکر لازم داده و برخورد جدی شود.
نجاتی در خصوص وضعیت ماسک در خوزستان بیان کرد: مصوب شد وزرات صمت وظیفه تهیه و تامین ماسک ارزان قیمت، قابل دسترس و قابل شستشو را برعهده بگیرد تا پس از آن ساز و کار اجباری شدن ماسک در تمامی اصناف، ادارات، پاساژها و … را انجام دهیم.

مردم به اندازه کافی هشدار شنیده‌اند
وی توضیح داد: مردم استان به اندازه کافی صحبت‌ها و هشدارها را شنیده‌اند و اکنون وقت انجام کار عملیاتی است؛ در حوزه تامین امکانات و تجهیزات از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با توجه به ظرفیتی که دارند ورود کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان ادامه داد: استانداری و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان تلاش کردند تا اعتباراتی تخصیص داده شود اما اعتبارات کافی نبود لذا معتقدیم وقتی در مرکز وضعیت استان را قرمز اعلام می‌کنند متناسب با همین قرمز بودن وضعیت نیز امکانات بدهند.
وی گفت: تمامی بیمارستان‌های خوزستان، ادارات و نهادهای مختلف با مساله مقابله با کرونا درگیر هستند اما لازم‌است انسجام و همدلی بیشتری میان آنها صورت گیرد.
به گزارش ایرنا ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا  از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.
مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز  بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.