تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 جولای 2020 - 11:13

ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه ها از طریق تأسیسات شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب

ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه ها از طریق تأسیسات شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب

هما خوزستان: معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید از اجرای طرح مدیریت یکپارچه میعانات گازی پارس جنوبی و ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه ها از طریق تأسیسات مناطق نفت خیز جنوب خبر داد. مهندس فرخ علیخانی گفت: مدیریت یکپارچه میعانات گازی پارس جنوبی به منظور پایداری تولید گاز و تحقق تعهدات شرکت

هما خوزستان: معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید از اجرای طرح مدیریت یکپارچه میعانات گازی پارس جنوبی و ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه ها از طریق تأسیسات مناطق نفت خیز جنوب خبر داد.

مهندس فرخ علیخانی گفت: مدیریت یکپارچه میعانات گازی پارس جنوبی به منظور پایداری تولید گاز و تحقق تعهدات شرکت ملی نفت ایران به اجرا درآمده است.

وی گفت: میعانات گازی پارس جنوبی برای مصرف پالایشگاه های داخلی و پتروشیمی ها توزیع می شود ولی با توجه به حجم تولیدات آنها مازاد میعانات را باید مدیریت می کردیم که یکی از گزینه ها ترکیب آن با نفت خام و تولید نفت سنتزی برای خوراک پالایشگاه ها بالاخص پالایشگاه اصفهان بود.

مهندس علیخانی افزود: در این راستا طی یک ماه گذشته نشست های مشترکی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پالایش و پخش تشکیل شد و ترکیب نوع نفتی که قرار بود خوراک پالایشگاه ها شود مشخص گردید.

وی ادامه داد: در بخش اجرا نیز تیمی متشکل از نظارت بر تولید و امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نفت فلات قاره تشکیل شد و کار اجرا را به عهده گرفتند که مقرر شد سنتز نفت در منطقه بهرگان انجام شده و از طریق خطوط لوله مناطق نفت خیز جنوب به پالایشگاه اصفهان ارسال شود.

 معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید گفت: این کار بزرگ در کمتر از یک ماه انجام شد و هم اکنون به یک شرایط پایداری رسیده ایم و در نظر داریم چنین اقدامی را برای پالایشگاه آبادان انجام دهیم.

وی افزود: در بازدید میدانی از زیرساخت ها و پتانسیل های مناطق نفت خیز جنوب مشخص شد که امکان ارسال نفت سنتزی برای آبادان هم فراهم است که قرار است در مدت کوتاهی به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این باره اظهار داشت: بعد از طرح موضوع امکان سنجی ارسال نفت سنتزی از طریق شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به سمت مقاصد پالایشگاهی در ستاد مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و گچساران گروه های کاری تشکیل و بازدیدهای میدانی و مطالعات لازم انجام شد.

مهندس احمد محمدی گفت: به واسطه زیرساخت ها و شبکه گسترده ای از خطوط لوله جریانی به پالایشگاه ها در مناطق نفت خیز جنوب و با دانش و تلاش شبانه روزی همکاران ما، این طرح مهم در بازه زمانی کوتاه نهایی شد.

وی تصریح کرد: با هم افزایی بین گروه های کاری مناطق نفت خیز جنوب و معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت فلات قاره، این کار به سرعت به سرانجام رسید و اکنون در شرایطی هستیم که می‌توانیم ظرفیت دریافت و ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه ها را افزایش دهیم.

شایان ذکر است معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید به همراه مدیرعامل و تعدادی از مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با هدف بررسی ظرفیت های مناطق نفت خیز جنوب در زمینه ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه های کشور از برخی تاسیسات از جمله تلمبه خانه امیدیه و تلمبه خانه مایل 40 ماهشهر بازدید به عمل آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.