تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 ژوئن 2020 - 19:22

مرمت خانه تاریخی رحیمی شوشتر آغاز شد

مرمت خانه تاریخی رحیمی شوشتر آغاز شد

هما خوزستان: علی‌محمد چهارمحالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خانه تاریخی رحیمی از بناهای ارزشمند دوره «قاجار» است و زیر نظر اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر مرمت این خانه آغاز شد. وی افزود: مرمت این خانه از روزهای گذشته آغاز شد و در بخش شوادون و برخی اتاق‌های جنوبی در حال انجام است. چهارمحالی بیان

هما خوزستان: علی‌محمد چهارمحالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خانه تاریخی رحیمی از بناهای ارزشمند دوره «قاجار» است و زیر نظر اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر مرمت این خانه آغاز شد.

وی افزود: مرمت این خانه از روزهای گذشته آغاز شد و در بخش شوادون و برخی اتاق‌های جنوبی در حال انجام است.

چهارمحالی بیان کرد: در این فصل از مرمت این خانه، میراث فرهنگی به اعتبار هزینه ۳۰ میلیون تومان مصالح که بعد از خرید در اختیار مالک این اثر تاریخی قرار گرفته است.

رئیس میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر در پایان یادآور شد: این خانه ارزشمند در مجاورت چند بنای تاریخی دیگر نظیر خانه‌های تاریخی کجباف، ساداتی و مشارزاده و همچنین ساباط کجباف قرار دارد. این بنا از آثار شناخته شده معمار نامی مرحوم حاج محمدتقی معمارباشی است که در آن از الگوهای معمار شوشتر به زیبایی هرچه تمام‌تر استفاده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.