تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژوئن 2020 - 15:44

دانش‌آموزان مبتلا به کرونا دغدغه‌ای نداشته باشند

دانش‌آموزان مبتلا به کرونا دغدغه‌ای نداشته باشند

هما خوزستان: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در هر حوزه امتحانی در استان یک اتاق ایزوله وجود دارد تا دانش‌آموز دارای علائم از بقیه جداسازی شود، گفت: اگر دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شده باشد، نیازی به امتحان دادن ندارد و امتحان خود را در شهریورماه و

هما خوزستان: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در هر حوزه امتحانی در استان یک اتاق ایزوله وجود دارد تا دانش‌آموز دارای علائم از بقیه جداسازی شود، گفت: اگر دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شده باشد، نیازی به امتحان دادن ندارد و امتحان خود را در شهریورماه و پس از بهبودی کامل خواهد داد.

علی بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جلسات متعددی در استانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان تشکیل و در خصوص حفظ سلامتی دانش‌آموزان هنگام برگزاری امتحانات حضوری، تصمیمات خوبی اتخاذ شد. در هر حوزه امتحان نهایی در سراسر استان یک مراقب سلامت حضور دارد. همچنین برای هر حوزه امتحانی یک تب‌سنج برای غربالگری دانش‌آموزان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای ورود به جلسه امتحان، همه دانش‌آموزان تب‌سنجی می‌شوند، افزود: اگر دانش آموزی دارای تب بالای ۳۷ – ۳۸ درجه باشد، از دیگر دانش‌آموزان جداسازی می‌شود و دو یا سه بار دیگر تب دانش‌آموز سنجیده می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: همه دانش آموزان مشخصات خود را در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌کنند و اگر دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شده باشد، نیازی به امتحان دادن ندارد و امتحان خود را در شهریورماه و پس از بهبودی کامل خواهد داد.

بنیادی با اشاره به اینکه در هر حوزه امتحانی یک اتاق ایزوله وجود دارد، تاکید کرد: اتاق ایزوله به این منظور در نظر گرفته شده تا اگر دانش‌آموزی دارای علائم و مشکوک به کرونا باشد، در اتاق ایزوله و به دور از سایر دانش‌آموزان امتحان دهد و پس از آن برای امتحان بعدی باید تست‌های لازم برای تشخیص کرونا را بدهد تا در صورت منفی بودن ابتلا به کرونا، بتواند در امتحان بعدی شرکت کند.

وی با اشاره به حضور مراقبین سلامت در حوزه‌های امتحانی گفت: علاوه بر حضور مراقبین سلامت، ما استان را به پنج قطب تقسیم کرده‌ایم و هر روز، گروه‌های بازبینی از همه مناطق استان بازدید می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دانش‌آموزی داشتیم که به کرونا مبتلا شده بود اما خوشبختانه والدین همکاری بسیار خوبی داشتند و خود به ما اعلام کردند که فرزند آن‌ها به بیماری مبتلا شده است. به این دانش‌آموز اعلام کرده‌ایم که بدون هیچ دغدغه‌ای تا بهبودی کامل، استراحت کند و در نوبت بعد امتحان دهد.

بنیادی در پایان گفت: جداسازی دانش‌آموز مشکوک و دارای علائم کرونا به منظور حفظ سلامتی خود دانش‌آموز و دیگر دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.