تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 ژوئن 2020 - 18:12

جزئیات فسخ قرارداد قطار شهری اهواز با شرکت کیسون

جزئیات فسخ قرارداد قطار شهری اهواز با شرکت کیسون

هما خوزستان: به گزارش سایت شهرداری اهواز، موسی شاعری شهردار اهواز شامگاه چهارشنبه ۲۸ خردادماه با حضور در صداوسیمای استان در برنامه ی ” افق روشن” در خصوص تعیین تکلیف پروژه ی قطار شهری اهواز اظهار کرد: قرارداد این پروژه ۳۰ مهرماه سال ۸۵ با مشارکت شرکت کیسون و شرکت چینی نورینکو( با رهبری شرکت

هما خوزستان: به گزارش سایت شهرداری اهواز، موسی شاعری شهردار اهواز شامگاه چهارشنبه ۲۸ خردادماه با حضور در صداوسیمای استان در برنامه ی ” افق روشن” در خصوص تعیین تکلیف پروژه ی قطار شهری اهواز اظهار کرد: قرارداد این پروژه ۳۰ مهرماه سال ۸۵ با مشارکت شرکت کیسون و شرکت چینی نورینکو( با رهبری شرکت کیسون) ابلاغ شد، این قرارداد بین المللی است و ارزش کل پروژه به مبلغ ۷۹۰ میلیون دلار آمریکا است که به نرخ آن زمان معادل ۷۴۰ میلیارد تومان می شد.

شهردار اهواز ادامه داد: این قرارداد به صورت EPCF بسته شده است بدین معنا که شرکت کیسون باید تمام مراحل پروژه ازجمله طراحی مهندسی، خرید تجهیزات و اجرای پروژه را برعهده داشته باشد.

شاعری توضیح داد: در سال ۸۵ قرار بود پروژه قطار شهری اهواز پس از برگزاری مناقصه میان شرکت‌های متقاضی به یکی از آنها واگذار شود اما شرکت کیسون پیشنهادی مبنی بر تامین مالی ۸۵ درصدی پروژه به صورت فاینانس توسط شرکت چینی را مطرح کرد که همین پیشنهاد سبب شد شرکت کیسون به عنوان شرکت منتخب برگزیده شود.

قرار بود ظرف پنج سال پروژه ی متروی اهواز تکمیل شود

شاعری خاطرنشان کرد: کل پروژه ی قطار شهری اهواز در چهار فاز طراحی شده که قرار بود ظرف مدت پنج سال تکمیل شود اما در حال حاضر بعد از ۱۵ سال پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش CIVIL یا همان سازه و مهندسی ۵۷ درصد و در کل پروژه ۲۸ درصد است.

وی ادامه داد: همه ی مبلغی که برای بخش CIVIL پروژه یعنی احداث تونل ها، ایستگاه ها و سازه باتوجه به کل مبلغ قرارداد ( ۷۴۰ میلیارد تومان) پیش بینی شده پرداخت شده است.

شهردار اهواز تصریح کرد: کل مبلغی که باید شرکت کیسون در بخش سازه ها هزینه می کرد ۳۱۰ میلیارد تومان بود که تا امروز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به این شرکت پرداخت شده است که بخشی از آن بابت ۲۴۰ میلیارد تومان صورت وضعیت ارائه شده و مابقی بابت تعدیل ها بود.

شاعری با بیان اینکه خط یک از فاز اول این پروژه در بخش سازه ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اذعان داشت: در فاز نخست از خط اول پروژه که به طول ۲۳ کیلومتر است ۲۸۰۰ متر ریل گذاری انجام شده و خط اول این فاز به طول ۶.۸ کیلومتر است که ۲.۸ کیلومتر از آن انجام شده است همچنین تا کنون ۱۷ کیلومتر تونل حفر و ۱۰ ایستگاه احداث شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.