تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژوئن 2020 - 15:36

تمهیدات لازم برای حل مشکل کمبود آب در روستاهای شرق غیزانیه در دست انجام است/ فاز نخست پروژه آبرسانی به غیزانیه در آستانه بهره برداری

تمهیدات لازم برای حل مشکل کمبود آب در روستاهای شرق غیزانیه در دست انجام است/ فاز نخست پروژه آبرسانی به غیزانیه در آستانه بهره برداری

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه از طرح های آبرسانی روستاهای غیزانیه اهواز و همچنین روستاهای رامشیر بازدید کرد. استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید توضیح داد: امروز بازدیدی از روستاهای شرق و پایین‌دست غیزانیه که هنوز مشکل آب دارند داشتیم این روستاها که بیش

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه از طرح های آبرسانی روستاهای غیزانیه اهواز و همچنین روستاهای رامشیر بازدید کرد.

استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید توضیح داد: امروز بازدیدی از روستاهای شرق و پایین‌دست غیزانیه که هنوز مشکل آب دارند داشتیم این روستاها که بیش از ۳۰ روستا را شامل میشود از چاههای کم توله رامهرمز در حال آب گرفتن هستند و در نتیجه میزان آبی که به این مناطق می رسد کم و به صورت نوبت بندی و ناکافی است.
وی افزود: برنامه ما این است که شاوها را جدا کنیم و تا ۱۰ روز آینده این کار انجام می‌شود و آب به مجتمع آبرسانی رامشیر وصل میشود و در نتیجه آب کم توله به مجتمع آبرسانی دهلائیه سرریز می شود و از آنجا به سمت روستاهای شرق غیزانیه منتقل می شود در نتیجه روستاهای بیشتری آبرسانی می‌شود و انتظار داریم از ۱۰ روز آینده که شاوها جدا شد وضعیت آب روستاهای شرقی غیزانیه بهبود یابد.
شریعتی اظهار داشت: البته در مورد روستای سودان نگرانی داریم چون هم ارتفاع آن بیشتر است هم در آخر خط آبرسانی قرار دارد و ممکن است به آن آب نرسد و بنا داریم در صورتی که آب به روستای سودان نرسد از مجتمع آبرسانی شاوها در صورتی که کشش داشته باشد یک خط ۵ تا ۶ کیلومتری اجرا کنیم که روستای سودان و همچنین چای سودان رامشیر آبدار شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: بنا شده قرارگاه خاتم ۱۴ کیلومتر در منطقه کار نمایند و کل خط را نوسازی کند و وقتی نوسازی کامل شود هدر رفت و پرتی آب کاهش می‌یابد و از این شبکه میتوان به کمک روستای های شرق غیزانیه آمد.
شریعتی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ تانکر درحال آبرسانی هستند و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سرویس آبرسانی می کند و مشکل را تا حدود زیادی حل می کند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: برای سایر روستاهای استان نیز در نظر داریم یک کار جهادی جمعی با محوریت آبفا استان و کمک سازمان آب و برق خوزستان آبفای اهواز و استانداری انجام شود و ۲۰۰ کیلومتر خط لوله و پمپ کار شود و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ روستا از تنش آبی برای مدت زیادی خارج شود.
گفتنی است بخش غیزانیه اهواز با وجود دارا بودن ذخایر نفت در دهه های گذشته در بخش های مختلف از محرومیت رنج می برد.
در سال ۹۵ با انتصاب غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار خوزستان و در اواخر این سال پس از سالهای طولانی از غفلت در خدمت رسانی به غیزانیه , با تاکید و پیگیری استاندار خوزستان پای مسئولان استانی به بخش غیزانیه باز شد و مواردی همچون پایداری شبکه برق در روستاهای این بخش و جمع آوری مدارس کانکسی انجام شد و طرح هایی همچون ساخت راه های روستایی و اجرای پروژه آبرسانی در غیزانیه آغاز شد.
در طول سه سال گذشته استاندار خوزستان همراه با مدیران دستگاه های اجرایی بازدیدهای متعددی از این بخش داشته و بر روند اجرای پروژه های خدمات رسانی این بخش نظارت مستمر داشتند با این وجود به دلیل وجود معارضین صنعتی و محلی و همچنین تغییر قیمت ها اجرای پروژه آبرسانی با تاخیر همراه بود؛ در عین حال علی رغم مشکلات فروان در مسیر اجرای پروژه ها فاز نخست طرح آبرسانی به غیزانیه در آستانه بهره برداری است و پیش بینی میشود در هفته جاری به بهره برداری برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.