کد خبر : 13408
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 می 2020 - 18:06

۱۰۰ هزار سبد غذایی در ماه رمضان میان نیازمندان توزیع می‌شود

۱۰۰ هزار سبد غذایی در ماه رمضان میان نیازمندان توزیع می‌شود

هما خوزستان: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مرتضی موصلی، مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته اکرام ایتام به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان اظهار کرد:  ۱۵ لغایت ۲۱ ماه رمضان به نام هفته اطعام

هما خوزستان: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مرتضی موصلی، مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته اکرام ایتام به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان اظهار کرد:  ۱۵ لغایت ۲۱ ماه رمضان به نام هفته اطعام و اکرام ایتام نام‌گذاری شده، بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان و اطعام محرومان است.
مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد خوزستان در سال گذشته در مجموع منابع مربوط به خیرین و نیکوکاران شاهد رشد ۵۶ درصدی بودیم و این رشد را مدیون همراهی اصحاب رسانه می‌دانیم.
وی اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع منابع مربوط به خیرین و نیکوکاران شاهد رشد ۵۶ درصدی بودیم و این رشد را مدیون همراهی اصحاب رسانه می‌دانیم.
موصلی با بیان اینکه در این راستا ستادی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان جهت هم افزایی منابع و توسعه فعالیت‌های این رزمایش شکل گرفت، افزود: این رزمایش در کمیته امداد استان و سراسر کشور با نام «رزمایش همدلی برای ایران هم دل» آغاز شد.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: یکی از این برنامه‌ها توسعه طرح اکرام و ایتام و طرح محسنین است. در این طرح نیکوکاران جامعه از یک یا چند کودک یتیم و بی سرپرست حمایت معنوی و مادی خود را اعلام می‌کنند. برنامه امسال ما جذب ۱۰ هزار حامی جدید است. در حال حاضر از حمایت ۴۵ هزار حامی برخوردار هستیم. در سال ۹۸ نیکوکاران طرح محسنین ۴۴ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: در راستای رزمایش همدلی، توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استان و کشور به منظور بهره‌مندی صدهزار مددجوی تحت حمایت این مجموعه است. این کمک‌ها از نیکوکاران حقوقی و حقیقی جمع‌آوری می‌شود. در حال حاضر موفق به تهیه و توزیع ۲۷ هزار بسته معیشتی شدیم.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان در ادامه با اشاره به فضیلت افطاری دادن روزه داران نیازمند در ماه رمضان و عدم امکان اجرای این برنامه به واسطه شرایط شیوع کرونا گفت: با توجه به شرایط فعلی، آشپزخانه هایی از دستگاه‌های مختلف وارد این عرصه شدند و برای پخت و توزیع غذای گرم اعلام آمادگی کردند. تا تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۵۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بین مددجویان توزیع شد.
وی گفت: در راستای برگزاری برنامه‌های مختلف مرتبط با رزمایش، تفاهم‌نامه‌های متعددی با موسسات خیریه و گروه‌های جهادی منعقد شده است تا کارهای بزرگتری را بتوانیم در این راستا انجام دهیم.
 موصلی افزود: با توجه به اینکه شاید نماز عید فطر مانند سنوات گذشته در برخی از شهرهای استان برگزار نشود، تلاش ما این است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجازی و پایگاه‌های کمیته که به صورت مجازی دایر می‌شود در بحث زکات فطریه نقش آفرینی کنیم و این کمک ها را به دست مددجویان برسانیم
موصلی بیان کرد: با توجه به این که سال گذشته ۷ میلیارد تومان زکات فطریه گردآوری شد. هدف گذاری امسال ما جذب ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطریه است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۰مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند هدف از این کار کمک به توزیع عادلانه ظرفیت‌های خیر و احسان به نیازمندان است  و ماحصل فعالیت این مراکز نیکوکاری در سال ۹۸ تحصیل ۶۸ میلیارد تومان جهت پرداخت به اقشار آسیب پذیر است.
وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: با شروع کرونا مددکاران مشاوره‌ای کمیته جهت آموزش خانواده‌ها فعال شدند. نکته دیگر در این زمینه خدمات غیر حضوری و توجه ویژه به بیماران خاص کمیته امداد و ارسال بسته های بهداشتی برای آنها است.
موصلی همچنین درباره شیوه مشارکت‌های مردمی در شرایط کنونی گفت: کمیته امداد به جهت هم افزایی ظرفیت های خیر و احسان، امسال تدبیری به خرج داد و با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه خیر و احسان با نام «سخا» راه اندازی کرد تا بتواند اطلاعات مربوط به تمام موسسات خیریه را به دست آورد.
مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان با اشاره به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی گفت: مردم سخاوتمند استان می‌توانند با همراهی در این طرح، کمک‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۹۷ و یا از طریق کد دستوری *۸۸۷۷*۰۶۱*۱# پرداخت نمایند تا با یاری خدای متعال، تلاش خیرین و کمک اقشار مختلف بستری را فراهم کنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.