تاریخ انتشار : جمعه 24 آوریل 2020 - 13:08

وضعیت بیماری کرونا در خوزستان پایدار است/ مردم اهواز مراقبت بیشتری داشته باشند

وضعیت بیماری کرونا در خوزستان پایدار است/ مردم اهواز مراقبت بیشتری داشته باشند

هما خوزستان: استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در خوزستان پایدار است گفت: به لحاظ شیوع این بیماری در جایگاه بیست وششم کشور قرار داریم، اما باید توجه داشت در بیمارهای مسری و عفونی شرایط پایدار شکننده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی

هما خوزستان: استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در خوزستان پایدار است گفت: به لحاظ شیوع این بیماری در جایگاه بیست وششم کشور قرار داریم، اما باید توجه داشت در بیمارهای مسری و عفونی شرایط پایدار شکننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی شهرستان آبادان اظهار کرد: این آزمایشگاه پس از دو آزمایشگاه اهواز و آزمایشگاه دزفول، چهارمین آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در خوزستان است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این آزمایشگاه امکان بیماریابی افزایش می یابد، افزود: در هر شیفت آزمایشگاه آبادان امکان انجام ۹۶ تست وجود دارد که نتایج آنها طی ۲۴ ساعت اعلام می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونای آبادان از تجهیزات و امکانات کامل برخوردار بوده و استانداردهای لازم در بحث رعایت ایمنی برای پرسنل شاغل در آن رعایت شده است.

وی ادامه داد: از دو روز آینده تست های شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در این آزمایشگاه انجام می شوند و دیگر نیازی به ارسال آزمایش ها به اهواز نیست.

شریعتی بیان کرد: البته مصوب کردیم که این تست ها طی چند روز هم در اهواز هم در آبادان بررسی و نتایج مقایسه شوند و پس از گذشت چند روز تنها در آبادان تست ها تحلیل و نتایج اعلام شود.

استاندار خوزستان افزایش توان بیماریابی را از نقاط قوت راه اندازی آزمایشگاه های تشخیص بیماری کرونا دانست و ادامه داد: با افتتاح این آزمایشگاه از بیمارانی که بصورت سرپایی مراجعه کرده و دارای علائم اولیه هستند و حتی کسانی که علائمی ندارند، نمونه برداری می شود و در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، این افراد سریع تر تحت کنترل قرار می گیرند تا امکان انتقال ویروس به دیگران به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه پروتکول های درمان بیماری کرونا ملی است تاکنون مدرمان قطعی برای آن پیدا نشده، تصریح کرد:  درمان های حمایتی در مقابل مبتلایان به کرونا نقش اساسی دارند و سیستم ایمنی بدن را باید به گونه ای تقویت کرد که بر بیماری قالب شده و آن را کنترل کند.

شریعتی با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در خوزستان پایدار است و مشکل خاصی نداریم، گفت: به لحاظ شیوع این بیماری استان بیست وششم کشور هستیم اما باید توجه داشت در بیمارهای مسری و عفونی شرایط پایدار شکننده است.

وی با بیان اینکه در اهواز شاهد بی احتیاطی شهروندان بودیم و تعداد بیماران به نسبت افزایش پیدا کرده است، اذعان کرد: مردم اهواز باید مراقبت بیشتری داشته باشند زیرا میزان شیوع در آن نگران کننده است.

استاندار خوزستان با اشاره به کنترل طغیان بیماری در شهرستان رامشیر گفت: پیش از این در شهرهای آبادان و خرمشهر با افزایش شیوع ویروس مواجه بودیم اما با اقدامات خوب صورت گرفته از سوی منطقه آزاد اروند، فرمانداری ها و دانشگاه علوم پزشکی آبادان، مسئولان ذی ربط و همراهی مردم، موفق به کنترل بهتر شرایط شده ایم.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در استان بیشتر شده اما شرایط پایدار و تحت کنترل است، تأکید کرد: باید مراقبت، جدیت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند را مورد توجه قرار دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.