تاریخ انتشار : جمعه 8 می 2020 - 20:42

سرخ‌پوشان هلال احمر خوزستان از سیل تا کرونا

سرخ‌پوشان هلال احمر خوزستان از سیل تا کرونا

هما خوزستان: ۱۹ اردیبهشت ماه مصادف با (هشتم می) سالروز تاسیس صلیب سرخ و هلال احمر است، جمعیتی که در بحران‌های مختلف به کمک مردم می‌شتابد اما تلاش‌های آن کمتر مورد توجه‌است. امسال برای دومین سال پیاپی در شرایطی سالروز تاسیس صلیب سرخ (هلال احمر) فرارسیده است که داوطلبان و فعالان این سازمان مردمی بعد

هما خوزستان: ۱۹ اردیبهشت ماه مصادف با (هشتم می) سالروز تاسیس صلیب سرخ و هلال احمر است، جمعیتی که در بحران‌های مختلف به کمک مردم می‌شتابد اما تلاش‌های آن کمتر مورد توجه‌است.

امسال برای دومین سال پیاپی در شرایطی سالروز تاسیس صلیب سرخ (هلال احمر) فرارسیده است که داوطلبان و فعالان این سازمان مردمی بعد از پشت سرگذاشتن سیل گسترده و مخرب سال ۹۸ امسال با بحران دیگری به نام ویروس کرونا درگیر هستند.

سازمان جهانی صلیب سرخ برای آرامش مردم در شرایط بحرانی و خطرناک و مقابله با شرایط سخت و دشوار ایجاد شده است ,فعالان در این سازمان تنها با عشق و علاقه و بدون هیچ چشم داشتی به فعالیت های بشر دوستانه و کمک به مردم مشغول هستند.

در فروردین ماه سال ۹۸ با وقوع سیل گسترده در خوزستان داوطلبان هلال احمر از ابتدای فروردین ماه تا آخرین زمان مهار سیل که تا شهریور ماه همان سال ادامه یافت به مناطق مختلف استان خوزستان امدادرسانی کردند و همپای مردم و مسوولان با سیل مقابله کردند.

امسال نیز با شیوع ویروس کرونا امدادگران هلال احمر به عنوان معین وزارت بهداشت وارد عمل شدند و در غربالگری و آموزش خود مراقبتی در مقابله با این ویروس در حال فعالیت هستند.

زینب عیسوند حیدری از داوطلبان و مربیان جمعیت هلال احمر دزفول است که در این شرایط سخت همراه با همکاران خود در این سازمان برای کمک به مردم و کادر بهداشت و درمان شتافته است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: داوطلبان هلال احمر در بخش های مختلف برای مقابله با این ویروس ورود کرده اند، از ضدعفونی کردن مکان های مختلف تا آموزش به مردم برای حفاظت از خود در برابر این بیماری.

عیسوند حیدری ادامه داد: داوطلبان هلال احمر در تولید ماسک و شیلد نیز ورود کرده اند و من به همراه همکارانم در این ایام به تولید ماسک و شیلد مشغول بودم تا با کمبود این کالاها در استان در این شرایط سخت مواجه نشویم.

ارائه آموزش های بهداشتی در بستر فضای مجازی

این داوطلب و مربی جمعیت هلال احمر دزفول در ادامه بیان کرد: در این شرایط داوطلبان هلال احمر با راه اندازی گروه مجازی به مردم آموزش های خودمراقبتی و بهداشتی را در مقابله با این ویروس ارائه می دهند.

وی گفت: یکی از کارهای مهمی که هلال احمر در این شرایط در حال انجام است ارائه آموزش های بهداشتی به مردم است ، رعایت نکات بهداشتی یکی از موارد بسیار مهم در کنترل انتشار این ویروس است.

عیسوند حیدری با اشاره به همبستگی غیرقابل توصیف داوطلبان هلال احمر برای کمک به مردم در مقابله با این ویروس بیان کرد:  تمام دغدغه داوطلبان کمک به مردم و کاهش رنج و سختی است.

وی گفت: درسیل سال گذشته خوزستان، داوطلبان هلال احمر شبانه روز در خدمت مردم بودند و برخی از داوطلبان چند ماه به خانه های خود نرفتند و در کنار مردم با سیل مقابله می کردند ، امسال نیز با این بحران مواجه هستیم و تمام تلاش خود را برای مهار این بیماری با کمک مردم خواهیم داشت .

تلاش برای فرهنگ سازی نحوه مقابله با کرونا

حسین قیطانی  از ناجیان داوطلب جمعیت هلال احمر ماهشهر ۱۶ سال است که در این جمعیت فعالیت دارد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ماهشهر با توجه به اینکه یک منطقه تجاری در استان است هلال احمر برای چهار ورودی این شهرستان ایستگاه های غربالگری ایجاد کرد که در این ایستگاه ها در کنار انجام غربالگری ،آموزش های خود مراقبتی بهداشتی نیز به مردم ارائه می شد.

وی گفت: غربالگری از سوی هلال احمر دیگر انجام نمی شود اما همچنان آموزش های بهداشتی برای مقابله با کرونا توسط داوطلبان هلال احمر به مردم در حال انجام است.

قیطانی ادامه داد: آموزش نکات بهداشتی بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال این ویروس است که یکی از وظایف مهم هلال احمر در این شرایط بحرانی آموزش و فرهنگ سازی است.

این نجاتگر هلال احمر بیان کرد: از دیگر فعالیت های هلال احمر در این شرایط بحرانی تهیه و توزیع بسته های بهداشتی در بین خانواده های کم برخوردار و یا آسیب دیده از این بیماری است.

از سیل تا کرونا

قیطانی افزود: عید پارسال با وقوع یک سیل گسترده در خوزستان درگیر بودیم و بسیاری از داوطلبان هلال احمر ماه ها برای امدادرسانی به مردم به خانه های خود نرفتند.

وی گفت: امسال نیز با بحران کرونا مواجه ایم و همچنان در حال کمک رسانی به مردم هستیم، خوزستان یک استان بحران خیز است و داوطلبان هلال احمر همواره در حال آماده باش هستند.

این نجاتگر هلال احمر شهرستان ماهشهر بیان کرد: عوامل و داوطلبان هلال احمر بدون هیچ چشم داشتی و تنها با عشق و علاقه در شرایط بحرانی به مردم کمک می کنند و تنها انتظار ما از مردم همراهی و همکاری کردن با هلال احمر است.

قیطانی با اشاره به اینکه هلال احمر یک سازمان مردمی است ادامه داد: پوشش داوطلبان هلال احمر در واقع نشانه اتحاد و همبستگی میان هلال احمر و مردم است و محوریت تمامی برنامه ها و عملکرد این سازمان کمک و امدادرسانی به مردم است.

روزهلال احمر یادآور زحمات عوامل این جمعیت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همه ساله هشتم می روز جهانی تشکیل صلیب سرخ یادآور فعالیت های بشر دوستانه صلیب سرخ جهانی و هلال احمر است تا در این روز به بخشی از فعالیت ها و امدادرسانی ها واز خود گذشتگی های عوامل و داوطلبان این سازمان پرداخته شود.

دکتر علی خدادادی بیان کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان با توجه به اینکه این استان دارای تنوع اقلیمی ، قومی ، حوادث و شرایط آب و هوایی با خطرات و بحران های مختلف است همواره در حال آماده باش است تا بتواند بهترین عملکرد را در شرایط یخت داشته باشد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در حوزه بهداشت و درمان ، توانبخشی و با داشتن داروخانه هلال در تامین داروهای مختلف به ویژه برای بیماران سخت علاج فعال است.

ثبت بهترین عملکرد هلال احمر خوزستان در سیل ۹۸

خدادادی بیان کرد: در حوادث مختلف مثل سیل فروردین ماه پارسال در خوزستان تلاش های زیادی از سوی داوطلبان هلال احمر برای کمک به مردم در مناطق سیل زده انجام گرفت که عملکرد هلال احمر استان به خوبی در ذهن های مردم ثبت شد.

وی گفت: امسال نیز شاهد بیماری کرونا هستیم که تمامی دنیا را در برگرفته و اقتصاد دنیا را فلج کرده و شرایط خاصی را ایجاد کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان معین وزارت بهداشت در زمینه غربالگری بیماران ، تامین نیازهای بیمارستان ها و همچنین کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی و تامین معیشت خانواده های نیازمند وارد عمل شده است.

خدادادی ادامه داد: هلال احمر به بیماران سخت علاج در این شرایط بحرانی با دادن بسته های بهداشتی کمک می کند.

ایجاد ۲۲ کارگاه تولید ماسک و دستکش توسط هلال احمر

خدادادی اظهار داشت: ۲۲ کارگاه تولید ماسک و دستکش در مرکز هدایت فعالیت های جهادی هلال احمر خوزستان ایجاد شده است تا با تولید این کالاها با کمبودی در این بخش مواجه نشویم.

خدادادی بیان کرد: از مردم انتظار داریم که توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا از انتشار این ویروس جلوگیری شود و زمینه برای رکود این بیماری فراهم شود.

مدیر عامل هلال احمر استان افزود: در این شرایط بحرانی  بیماران زمینه ای بیشتر تحت تاثیر این بیماری هستند که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توان جلوی انتقال این ویروس به ویژه از افراد مبتلای بدون علامت  جلوگیری کرد و از سلامت افراد آسیب پذیر محافظت نمود.

۱۹ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و آغاز هفته هلال احمر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.