کد خبر : 13513
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 می 2020 - 13:27

رییس مركز بهداشت غرب اهواز در نشست با كارشناسان سلامت محیط این مركز: با اصناف متخلف از مقررات و پروتكل های مقابله با كرونا برخورد قانونی جدی به عمل می آید

رییس مركز بهداشت غرب اهواز در نشست با كارشناسان سلامت محیط این مركز: با اصناف متخلف از مقررات و پروتكل های مقابله با كرونا برخورد قانونی جدی به عمل می آید

هما خوزستان: دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز درجلسه ی تجزیه و تحلیل عملکرد کارشناسان بهداشت محیط در کنترل و مقابله با بیماری کووید 19 با بیان نقات قوت و ضعف و ارائه  راهکارهای مناسب در جهت پیشبرد اهداف بهداشت محیطی و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مردم  از برخورد قانونی جدی با

هما خوزستان: دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز درجلسه ی تجزیه و تحلیل عملکرد کارشناسان بهداشت محیط در کنترل و مقابله با بیماری کووید 19 با بیان نقات قوت و ضعف و ارائه  راهکارهای مناسب در جهت پیشبرد اهداف بهداشت محیطی و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مردم  از برخورد قانونی جدی با اصناف متخلف از مقررات  و پروتکل های مقابله با کرونا در این راستا  خبر داد .

به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز   جلسه هم اندیشی و بررسی فعالیتهای واحد بهداشت محیط و ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب جهت صیانت از سلامت مردم با حضور رییس مرکز بهداشت غرب اهواز  وبازرسان بهداشت محیط تمام مراکز و کارشناسان ستادی و  در سالن اجتماعات این مرکز با رعایت اصل فاصله کذاری اجتماعی برگزار گردید .

در این نشست دکتر شریفی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران بهداشت محیط  خواستار تلاش مضاعف آنها در بحران کرونا ویروس شد  وخاطر نشان کرد مشکلات زیست محیطی عدیده ای در سطح شهر اهواز وجود دارد که تلاش و جدیت هر چه بیشتر بازرسان بهداشت محیط را در جهت رفع آنها می طلبد.

رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افزایش موارد بیماری کرونا در شهرستان اهواز را  بسیار نگران کننده دانست . وگفت: متاسفانه بیماری کرونا  برروی ریل بی توجهی مردم افتاده است  و همکاری مردم در کنترل این بیماری امری  مهم  و حائز اهمیت بوده و جلب مشارکت مردم و توانمند سازی آنان از وظایف اصلی حوزه بهداشت می باشد

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار داشت با توجه به  ناممکن بودن امر قرنطینه کامل و تعطیلی طولانی  مدت بازارها  باید واقع بینانه به موضوع نگاه کرد و نظارتها را در این خصوص تشدید نمود .

دکتر شریفی  همچنین خواستار بازرسی از تمام اصناف ، ادارات ، بانکها و سازمانها و نطارت بر پروتکل های بهداشتی در این مکانها شد و از عدم رعایت فاضله گذاری اجتماعی در برخی صنوف و ادارات و سازمانها مخاطره آمیز عنوان و برخورد قانونی با این مکانها را امری  ضروری  دانستند.

دکتر شریفی وضعیت بیمارستانها را از  دیگر چالشهای حوزه بهداشت محیط دانسته و  بازدید و نظارت بر وضعیت بیمارستانها با اولویت پساب و پسماند بسیار حائز اهمیت دانستند .از دیگر موارد  مورد انتظار وی ارائه عملکرد کیفی و کمی بازرسان بهداشت محیط  بصورت روزانه  بود  و از کارشناسان بهداشت محیط خواست در هیاهوی کرونا سایر بیماریها بخصوص بیماریهای  منتقله از اب و غذا همچون التور  فراموش نگردد و نظارت بر شبکه آب و فاضلاب ، لابروبی و اهک پاشی جوی های روباز  را مدنظر داشته باشند .

شریفی در پایان صحبتها  تاکید نمود تمام کادر بهداشت بویژه کارشناسان بهداشت محیط ضمن رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت خود  باید تمام تلاش خود را بصورت شبانه روزی در کنترل این بیماری داشته و از سلامتی مردم  به عنوان بالاترین نعمت الهی صیانت  نمایند.

در پایان جلسه مهندس اسلام نظری ضمن تشکر از زحمات تمام کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط به بیان شرح وظایف بهداشت محیط و نقش این واحد در مقابله با بیماری کووید 19 پرداخته و  اولویت بندی اقدامات در  دوره زمانی را خواستار شدند .

وی بیان  داشت در طی دو ماه اخیر بالغ بر 10 هزار بازرسی از اصناف توسط بازرسان بهداشت محیط  صورت گرفته است . و در پایان خطاب به کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط با توجه به وضعیت موجود اظهار داشت برخی از کارشناسان هنوز  این موضوع را جدی نگرفته و  فعالیتها را روتین دانسته که امیدورام تغییر نگرشی ایجاد و همانند همیشه با تشدید نظارتها و فعالیتها  این بیماری را شکست و بحران موجود را همچون بحران های گذشته پشت سر بگذاریم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.