تاریخ انتشار : یکشنبه 10 می 2020 - 13:11

خرید تضمینی گندم در خوزستان به ۷۸۴هزار تن رسید

خرید تضمینی گندم در خوزستان به ۷۸۴هزار تن رسید

هما خوزستان: خدارحم امیری زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۶۵ هزار تن گندم خریداری شده به سیلوهای داخل و خارج استان حمل شده است.برداشت گندم در خوزستان از بیستم فروردین ماه ابتدا در مناطق جنوبی استان شروع شد و به فاصله چند روز به مناطق غربی و مرکزی استان کشیده

هما خوزستان: خدارحم امیری زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۶۵ هزار تن گندم خریداری شده به سیلوهای داخل و خارج استان حمل شده است.
برداشت گندم در خوزستان از بیستم فروردین ماه ابتدا در مناطق جنوبی استان شروع شد و به فاصله چند روز به مناطق غربی و مرکزی استان کشیده شد.
وی با بیان اینکه ۸۱ درصد بهای گندم خریداری شده توسط غله و تعاون روستایی خوزستان به کشاورزان پرداخت شده است افزود: برای پرداخت بهای گندم مشکلی وجود ندارد.
پیک برداشت و خرید گندم در خوزستان حدود ۴۰روز است.پیش بینی شده حدود پنج میلیون تن محصول بهاره در خوزستان از جمله یک میلیون تن چغندرقند خریداری شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه برداشت گندم در ۸۰درصد استان خوزستان در حال انجام است پیش بینی کرد تولید گندم به۱.۸میلیون تن برسد که از این میزان ۱.۵میلیون تن به صورت تضمینی خریداری می شود.

خرید دانه روغنی کلزا از ۶۰هزار تن فراتر رفت
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون ۶۰هزار و۲۶۲ تن دانه روغنی کلزا در خوزستان به نرخ تضمینی خریداری شده است.
وی گفت: حدود ۵۰هزار تن دانه روغنی کلزا به ۲ کارخانه روغن کشی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و ماهیدشت در استان کرمانشاه برای فراوری ارسال شده است.
امیری زاده با اشاره به اینکه میزان خرید دانه روغنی کلزا درمقایسه با سال زراعی گذشته ۸۰درصد افزایش نشان می‌دهد پیش بینی کرد میزان خرید این محصول راهبردی در خوزستان به ۱۰۰هزار تن برسد.
قیمت تضمینی گندم ۲۵هزار ریال و دانه روغنی کلزا ۴۶هزار و ۶۰۲ ریال است.
استان خوزستان قطب اصلی تولید گندم و کلزا در کشور است.خوزستان هشت سال متوالی است رتبه نخست خرید تضمینی گندم را دارد.
خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی و عمل آوری بیش از ۱۲۸نوع محصول ، از لحاظ میزان تولید و تنوع آن مقام اول کشور را دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.