تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 می 2020 - 12:21

اجرای پروژه خط لوله بای پس طرح آبرسانی غدیر بر روی فیلترهای ثقلی در تصفیه خانه آب شماره دو اهواز

اجرای پروژه خط لوله بای پس طرح آبرسانی غدیر بر روی فیلترهای ثقلی در تصفیه خانه آب شماره دو اهواز

هما خوزستان: معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان از اجرای پروژه خط لوله بای پس طرح آبرسانی غدیر بر روی فیلترهای ثقلی در تصفیه خانه آب شماره دو اهواز با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب اهواز خبر داد. به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،صابر علیدادی ضمن اعلام خبر

هما خوزستان: معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان از اجرای پروژه خط لوله بای پس طرح آبرسانی غدیر بر روی فیلترهای ثقلی در تصفیه خانه آب شماره دو اهواز با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب اهواز خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،صابر علیدادی ضمن اعلام خبر فوق افزود : به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی آب اهواز دو جلسه با عنوان مدیریت ریسک طرح آبرسانی غدیر در استانداری خوزستان برگزار شد و در این جلسات برای بهبود وضعیت تصمیماتی از جمله اجرای خط بای پس طرح آبرسانی غدیر بر روی فیلترهای ثقلی در تصفیه خانه آب شماره دو اهواز اتخاذ گردید.

وی در ادامه افزود: اجرای خط بای پس طرح آبرسانی غدیر بر روی فیلترهای ثقلی در تصفیه خانه آب شماره دو اهواز، طی مدت 7 سال گذشته اجرا نگردیده بود که به همت سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و شرکت مشاور دزآب انجام گردید.

علیدادی تصریح کرد: به دستور استاندار و پیگیری های مدیر عامل سازمان به منظور جلوگیری از تنش آبی در فصل گرما ،  استفاده از این خط و بهره برداری از  مخزن 50 هزار متر مکعبی توسط شرکت آب جنوب شرق  دردستور کار قرار گرفت تا بتوانیم آب شرب  اهواز را به صورت مناسب و پایدارتری در اختیار مردم قرار دهیم .

فرامرز قلمباز،مدیر دفتر طرح آبرسانی غدیر شمالی  نیز در این زمینه اظهار داشت:  در راستای طرح آبرسانی غدیر  و به منظور تامین آب پایدار اهواز ،  اجرای پایپینگ و بای پس این خط در تصفیه خانه کیان آباد اهواز  به طول 350 متر از جنس فولادی و به اقطار ۱۰۰۰ و ۱۴۰۰ میلیمتر به همراه شیرآلات 800، 900 و 1000 میلیمتر  و همچنین یک دستگاه استاتیک میکسر ، با وجود محدودیت ها و وجود موانع بسیار در محدوده تصفیه خانه،  این پروژه در کمتر از مدت 21 روز  به اتمام رسید ،که با اصلاح پایپینگ و اجرای این خط  لوله سطح  کمی و کیفی آب اهواز افزایش  قابل توجیهی می یابد.

کامران اژدری،مدیر دفتر بهره‌برداری و تعمیرات تاسیسات نیز به فواید اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت : 

سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی  تامین و انتقال آب  شرب شهرستاهای اهواز، آبادان، خرمشهر ، شادگان و دشت آزادگان از محل سد تنظیمی کرخه ، در حال حاضر  حدود 75 درصد  آب کلانشهر اهواز را از محل طرح آبرسانی غدیر تامین می نماید .  با اجرای پروژه مذکور  تعمیرات و بهره برداری از یگانهای تصفیه خانه بهینه تر صورت می گیرد و با به مدار آوردن و بهره برداری از  مخزن 50 هزار متر مکعبی شرایط آبرسانی در اهواز پایدار تر می شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.