تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 آوریل 2020 - 18:39

بزودی دومین آزمایشگاه كرونا در اهواز راه اندازی می شود​​​​​​​

بزودی دومین آزمایشگاه كرونا در اهواز راه اندازی می شود​​​​​​​

هما خوزستان: به گزارش وب دا خوزستان، دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: شناسایی بیماران مبتلا به سندروم حاد تنفسی، کروناویروس کووید ۱۹، بسیار حائز اهمیت است و تاثیر فراوانی در کنترل شیوع بیشتر این ویروس دارد. وی ادامه داد: در حال حاضر یک آزمایشگاه جهت تشخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در اهواز وجود

هما خوزستان: به گزارش وب دا خوزستان، دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: شناسایی بیماران مبتلا به سندروم حاد تنفسی، کروناویروس کووید ۱۹، بسیار حائز اهمیت است و تاثیر فراوانی در کنترل شیوع بیشتر این ویروس دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک آزمایشگاه جهت تشخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در اهواز وجود دارد و روزانه نزدیک به ۲۰۰ آزمایش کرونا در آن انجام می شود.

ابول نژادیان گفت: راه اندازی آزمایشگاه جدید کرونا ویروس می تواند ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در انجام آزمایش های مربوط به کرونا ویروس را تا دو برابر افزایش دهد.

وی افزود: این افزایش ظرفیت بسیار مهم است و می تواند قدرت ما در بیمار یابی را افزایش داده که به تبع آن شناسایی بیماران کرونا سریع انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: این احتمال وجود دارد با افزایش ظرفیت در انجام آزمایش های بیشتر، موارد کرونا مثبت بیشتری در سطح استان شناسایی شود، این موضوع نشان دهنده کم کاری یا ضعف در مسیر مبارزه با کرونا نیست، بلکه نشان دهنده قدرت بیشتر ما در شناسایی و بیمار یابی است.

وی ادامه داد: افزایش توان ما در بیمار یابی، در قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس تاثیر فراوانی دارد، شناسایی بیمار بیشتر، این امکان را فراهم می کند که کنترل بهتری بر افراد مبتلا و اطرافیان آنها داشته باشیم و با انجام اقدامات لازم بیش از پیش از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم.

ابول نژادیان در پایان گفت: امروز با هدف بررسی و تسریع در مراحل پایانی آماده سازی این آزمایشگاه، بازدیدی از این آزمایشگاه انجام شد. 

گفتنی است دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا اهواز در محل بیمارستان شفا قرار دارد.

خاطر نشان می سازد در حال حاضر آزمایشگاه تشخیص کرونا فعلی در اهواز، علاوه بر جغرافیای تحت پوشش خود، آزمایش های مربوط به دانشکده های علوم پزشکی آبادان، شوشتر و بهبهان را نیز انجام می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.