تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مارس 2020 - 21:34

ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ایام شیوع کرونا به صیادان خوزستانی

ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ایام شیوع کرونا به صیادان خوزستانی

هما خوزستان: سرپرست شیلات خوزستان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بهداشتی ویژه مهار کرونا گفت: درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط صیادان، از صدور مجوز صید تا زمان رفع کامل بیماری جلوگیری می‌شود.  به گزارش نبض شهر به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان ،  فتح‌الله ابوعلی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بهداشتی به صیادان و

هما خوزستان: سرپرست شیلات خوزستان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بهداشتی ویژه مهار کرونا گفت: درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط صیادان، از صدور مجوز صید تا زمان رفع کامل بیماری جلوگیری می‌شود.

 به گزارش نبض شهر به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان ،  فتح‌الله ابوعلی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بهداشتی به صیادان و لنج‌داران اظهار داشت‌: براساس ابلاغیه‌ دستورالعمل‌های بهداشتی هر شناور صیادی باید مجهز به یک سمپاش کوچک باشد و در طی روز چند بار عملیات سمپاشی ادوات ماهیگیری و حمل ماهی را انجام دهد.

وی افزود‌: با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا و تداوم حرفه صیادی علی رغم اینکه اکثریت مشاغل تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، طی هماهنگی با اتحادیه تعاونی‌های خدماتی صیادی‌، معاونت صید استان و شیلات شهرستان‌ها دستور العمل‌هایی تدوین شد.

سرپرست شیلات خوزستان با تاکید بر رعایت بهداشت کامل فردی و بهداشت محیط کار و ضد عفونی کردن دست‌ها در طول روز تصریح کرد‌: زباله‌ها هم نباید درون دریا رها شود بلکه باید به سطل زبال های تخلیه صید بنادر وارد شوند‌.

ابوعلی ، اعزام صیادان مشکوک به علائم بیماری تنفسی ودیابتی را از دیگر دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از ابتلای دیگر صیادان به ویروس کرونا برشمرد و افزود: در صورت مشاهده افراد مشکوک به بیماری در شناور‌، سریعا برای انتقال وی از دریا به سمت خشکی و درمان وی اقدام شود.

وی ، از تدوین برخی دستورالعمل‌های اجرایی جهت تدوام حرفه صیادی با توجه به شرایط کنونی کرونا خبرداد و گفت‌: درصورت عدم رعایت این قوانین‌، ازصدور مجوز صید تا زمان رفع کامل بیماری جلوگیری خواهد شد‌.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.