تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مارس 2020 - 14:55

آخرین تحلیل شرایط منابع آبی و سیلاب

آخرین تحلیل شرایط منابع آبی و سیلاب

هما خوزستان: داریوش بهارلویی در گفتگو با شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، اظهار داشت: بر مبنای آخرین پیش‌نگری‌های بارش و شبیه‌سازی شرایط در حال حاضر تمامی جریانات ورودی تا دهه دوم فروردین قابل کنترل بوده و به لطف خداوند خطر سیل مناطق پایین دست را تهدید نمی نماید. مدیر دفتر برنامه ریزی منابع

هما خوزستان: داریوش بهارلویی در گفتگو با شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، اظهار داشت: بر مبنای آخرین پیش‌نگری‌های بارش و شبیه‌سازی شرایط در حال حاضر تمامی جریانات ورودی تا دهه دوم فروردین قابل کنترل بوده و به لطف خداوند خطر سیل مناطق پایین دست را تهدید نمی نماید.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: حجم خالی سدهای استان با احتساب سد سیمره 6474 میلیون مترمکعب است که سهم سد کرخه 1214 میلیون مترمکعب، سهم سد دز حدود 800 میلیون مترمکعب و سهم سدهای زنجیره کارون 3345 میلیون مترمکعب است که ظرفیت خوب و اطمینان بخشی برای روزهای آینده محسوب میشود.

وی ادامه داد: ازطرفی میزان ورودی 16 روزه سد کرخه 800 تا 900 میلیون مترمکعب، سهم سد دز 1000 تا 1100 میلیون مترمکعب و سهم حوضه کارون 1262 میلیون مترمکعب تخمین زده میشود که همگی قابل کنترل خواهند بود.

داریوش بهارلویی تصریح کرد: سه سیستم بارشی از 25 اسفند وارد حوضه های آبریز استان شده که مجموعا تا کنون بیش از یک میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدها نموده اند، در این ایام چندین سیل نیز مهار گشته چرا که میزان ورودی آب به مخازن بیش از تاب‌آوری منطقه در پایین دست سدها بوده و توسط مخازن کنترل و با دبی مطمئن رهاسازی شده است.

وی تشریح کرد: طی 24 ساعت گذشته میزان ورودی آب نسبت به روز قبل کاهش داشته اما همچنان موازنه روزانه ورودی و خروجی مثبت می باشد و به ازای 1674 مترمکعب برثانیه ورودی، خروجی مجموعا 1332 مترمکعب بر ثانیه بوده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان یادآور شد: ما بسیار امیدواریم تمام زحمات و برنامه ریزی هایی که طی این مدت در کنار سایر بخش های فنی، ستادی و عملیاتی سازمان انجام داده ایم به ثمر نشسته و این بهار دل نگرانی از باب سیل برای مردم استان بوجود نیاید.

وی بیان کرد: اگر چه در برخی مناطق حوضه کرخه مشکلاتی بوجود آمده است اما با حضور سازمان و شرکت های تابعه این موانع و مشکلات نیز در حال برطرف شدن می باشد، همچنین از جهت کاهش فشار به مناطق پایین دست کرخه خروجی سد با پذیرش ریسک شرایط، کاهش داده شد تا این مشکلات نیز به حداقل ممکن برسد.

داریوش بهارلویی در پایان خاطرنشان شد: امید که در سال جدید ضمن حفظ سلامتی و نکات بهداشتی و عدم تردد غیر ضروری، بار دیگر شاهد موفقیت ارکان سازمان آب و برق خوزستان باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.