تاریخ انتشار : جمعه 6 مارس 2020 - 14:16

13 میلیون تن صادرات غیرنفتی از استان

13 میلیون تن صادرات غیرنفتی از استان

هما خوزستان: طی 10 ماهه اول سال جاری 13/5 میلیون تن صادرات غیرنفتی از استان انجام گرفت که ارزش این میزان صادرات 9/2 میلیارد دلار می باشد و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 13 درصد و از نظر ارزشی 80 درصد رشد داشته است .به گزارش روابط عمومی سازمان

هما خوزستان: طی 10 ماهه اول سال جاری 13/5 میلیون تن صادرات غیرنفتی از استان انجام گرفت که ارزش این میزان صادرات 9/2 میلیارد دلار می باشد و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 13 درصد و از نظر ارزشی 80 درصد رشد داشته است .
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان خوزستان : دکتر نظری رئیس سازمان در این خصوص اظهار کرد : سهم صادرات غیرنفتی استان از کل صادرات کشور( 35/5 میلیارد دلار) حدود 25/9 درصد یعنی بیش از یک چهارم کل صادرات کشور می باشد .
دکتر نظری عنوان کرد : طبق برنامه هدفگذاری شده ،صادرات غیرنفتی استان درسال 98 می بایست طبق برنامه در 10 ماهه اول معادل 7/75 میلیارد دلار باشد اما استان در این مقطع زمانی صادرات آن به 9/2 میلیارد دلار رسیده است که نشان از تحقق کامل و صد درصدی برنامه هدفگذاری شده و برنامه راهبردی استان است .
دکتر امیرحسین نظری با بیان اینکه واردات استان از کل واردات کشور( 36 میلیارد دلار) معادل 15/3 درصد می باشد گفت : میزان صادرات استان به عراق در این مدت از نظر وزنی 3/3 میلیون تن وبه ارزش 2 میلیارد دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 15 درصد رشد داشته است . وی صادرات کشور به عراق از استان را 2 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت : بیشترین صادرات استان به عراق از مرزهای شلمچه با 703میلیون دلار و چزابه 700 میلیون دلار می باشد. دکتر نظری افزود : استان خوزستان در بخش صادرات بعد از استانهای هرمزگان و بوشهر در رتبه سوم کشور قرار دارد و دربخش واردات از لحاظ وزنی در رتبه اول واز لحاظ ارزشی بعد از هرمزگان و تهران در رتبه سوم قرار دارد .
رئیس سازمان صمت خوزستان عمده ترین کالاهای صادراتی را مربوط به بخش های پتروشیمی ، فلزات ، کشاورزی ، صنعت و صنایع دستی عنوان کرد و گفت : عمده ترین صادرات استان را
صادرات به عراق با بیش از 2 میلیارد دلار می باشد .همچنین محصولات پتروشیمی با 6/3 میلیارد دلار بالاترین بخش صادرات استان بوده و مابقی به سایر گروه های کالایی تعلق دارد .
دکتر امیرحسین نظری تراز تجاری استان را مثبت خواند و افزود : تراز تجاری استان مثبت و 3/7میلیارد دلار می باشد که در مقایسه با تراز تجاری کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و از لحاظ تراز تجاری بهترین و بالاترین موقعیت را در سطح کشور دارا می باشیم .
وی خاطر نشان کرد : با نگاهی گذرا به برنامه راهبردی تجارت خارجی استان که درابتدا سال 97 ترسیم و تدوین گردیده و جهت اجرا به سازمان توسعه تجارت ارسال گردیده مشخص می شود تمامی اهداف از پیش تعیین شده بادرنظر گرفتن نقاط قوت ، تهدیدها و فرصت ها ، ضعف ها و …. اهداف کلان توسعه تجارت خارجی طراحی و هدف گذاری گردیده است که به حمداله باهمکاری کلیه دستگاه های عضوکارگروه و درچارچوب جلسات کارگروه وتوسعه صادرات غیرنفتی توانسته ایم از بحران ها عبور کنیم که در این خصوص در 10 ماهه ابتدای سال جاری تمامی اهداف صادراتی محقق گردیده اند وامیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم از اهداف مذکور پیشی بگیریم.
وی در پایان اظهار کرد : رشد ارزش افزوده صادرات به عراق حکایت از صادرات روبه رشد کالاهای صادراتی صنعتی مانند قطعات نیروگاهی قطعات فلزی و مکانیکی ساخته شده و کالاهای صنعتی ایجاد خط تولید و … دارد همچنین پیک فزاینده و افزایشی رشد صادرات مواد پتروشیمی و صنعتی را داراست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.