تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 مارس 2020 - 14:30

۶۹ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در خوزستان بستری هستند

۶۹ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در خوزستان بستری هستند

هما خوزستان: فرهاد ابول‌نژادیان پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۹ بیمار هم که مبتلا به ویروس کرونا بودند نیز تاکنون بهبود یافته‌ و از بیمارستان مرخص شده اند.  دکتر علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ظهر روز ۲۱ اسفند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان را ۱۲۷

هما خوزستان: فرهاد ابول‌نژادیان پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۹ بیمار هم که مبتلا به ویروس کرونا بودند نیز تاکنون بهبود یافته‌ و از بیمارستان مرخص شده اند. 

دکتر علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ظهر روز ۲۱ اسفند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان را ۱۲۷ نفر اعلام کرده بود که ۵۸ نفر بهبود یافته و ۲۷ نفر از آنها فوت کردند.

به گفته وی از ۱۲۷ بیمار مثبت کرونا در خوزستان ۵۰ نفر مربوط به اهواز،  ۱۶ نفر اندیمشک، ۱۶ نفر شوشتر، ۸ نفر آبادان، ۶ نفر دزفول، چهار نفر مسجد سلیمان، چهار نفر ماهشهر،  پنج نفر بهبهان، سه نفر شادگان، ۲ نفر هندیجان، ۲ نفر امیدیه، ۲ نفر شوش، ۲ نفر اندیکا و ۲ نفر باوی بوده اند.

همچنین شهرهای رامشیر، گتوند، خرمشهر، باغملک و کارون هر کدام یک نفر بیمار مبتلا به کرونا داشته‌اند.

ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز پیشتر گفته بود : بیشترین بروز ویرورس کرونا به تفکیک شهرستان به نسبت یک صد هزار نفرجمعیت  ابتدا اندیمشک و سپس شوشتر است لذا ازشهروندان این شهرستان‌ها می‌خواهیم فقط در صورت ضرورت از خانه خارج شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به توزیع جنسی ویروس کرونا در استان گفت: ۵۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرد و  ۴۵ درصد آن ها زن هستند، که میانگین سنی آنها ۵۲.۴ سال است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا  در خوزستان بیماری زمینه‌ای داشتند، افزود: ۲۲ درصد مبتلایان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۳.۶ درصد بین ۴۵ تا ۵۹ سال، ۲۹ درصد بین ۶۰ تا ۷۴ سال و ۸.۱ درصد افراد مبتلا بالای ۷۵ سال سن دارند.

ابول‌نژادیان با اشاره به تشریح فوت شدگان ناشی از کرونا در خوزستان بیان کرد: ۸۴ درصد افراد فوتی بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۶ درصد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده  اما سن آنها بالای ۶۰ سال بوده است که در مجموع ۶۴ درصد فوت شدگان کرونا در استان مرد و ۳۶ درصد زن هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.