تاریخ انتشار : شنبه 29 فوریه 2020 - 11:33

سالانه 60 ميليارد تومان براي كنتور و رگولاتور گاز در خوزستان هزينه مي شود

سالانه 60 ميليارد تومان براي كنتور و رگولاتور گاز در خوزستان هزينه مي شود

هما خوزستان: رییس امور تدارکات کالای شرکت گاز خوزستان گفت: در زمینه مصرف کنتور و رگولاتور گاز سالانه ۶۰ میلیارد تومان هزینه می شود. عبدالله مسرتی در گفتگو با روابط عمومی گاز خوزستان  اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ساخت و بومی سازی تجهیزات و قطعات گازرسانی شرکت گاز خوزستان به منظور دستیابی به خودکفایی و استفاده

هما خوزستان: رییس امور تدارکات کالای شرکت گاز خوزستان گفت: در زمینه مصرف کنتور و رگولاتور گاز سالانه ۶۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

عبدالله مسرتی در گفتگو با روابط عمومی گاز خوزستان  اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ساخت و بومی سازی تجهیزات و قطعات گازرسانی شرکت گاز خوزستان به منظور دستیابی به خودکفایی و استفاده بهینه از ظرفیت های درون استان و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و سازندگان بومی تجهیزات و قطعات گازرسانی خوزستانی برگزار شد.

وی افزود: هدف همکاران ما در شرکت گاز خوزستان این بوده است که صنعت گاز را در سطح استان به تولید کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات و قطعات گازرسانی آنچنان که هست بشناسانند تا کسانی که با قطعات و تجهیزات مورد نیاز گازرسانی شرکت گاز خوزستان آشنا نیستند آشنا شوند.

رییس امور تدارکات کالای شرکت گاز خوزستان تصریح کرد: ساخت و بومی سازی تجهیزات و قطعات گازرسانی شرکت گاز خوزستان بازار مناسب و اشتغال خوبی را برای خوزستانی ها رقم می زند.

مسرتی گفت: برپایی  نمایشگاه فرصت مناسبی است تا تولیدکنندگان، تأمین کنندگان خوزستانی و غیرخوزستانی از بازار مناسبی که برای ساخت قطعات گازرسانی وجود دارد استفاده کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان و تامین کنندگان خوزستانی تاکنون مشارکت کمتری در ساخت قطعات و تجهیزات گازرسانی مورد نیاز شرکت خوزستان داشته اند و همه هدف ما این است که صنعت گازرسانی به تولیدکنندگان و سازندگان خوزستانی نشان داده شود و آنها در این بازار مشارکت کنند و هم ما دست آنها را بگیریم و هم آنها دست ما را بگیرند.

رییس امور تدارکات کالای شرکت گاز خوزستان بیان کرد: در این نمایشگاه ۱۰۰ قطعه اصلی و پرمصرف در صنعت گازرسانی به نمایش گذاشته شده است و تجهیزات و قطعات خارجی هم وجود دارد که مشابه داخلی ندارند و فضا فراهم شده تا شرکت های دانش بنیان با استفاده از این فرصت آنها را تولید کنند.

مسرتی اضافه کرد: هدف نظام و کشور و فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی خودکفایی و حمایت از تولید است تا بتوانیم قطعات مورد نیاز خودمان را تولید کنیم و بازار و فناوری آن هم موجود است و شرکت های دانش بنیان می توانند با تولید آنها ما را از واردات آنها بی نیاز کنند.

وی گفت: سایر اقلام مورد نیاز ما در صنعت گازرسانی در داخل کشور تولید می شود اما تولیدکنندگان و تامین کنندگان خوزستانی تاکنون در تولید و تامین تجهیزات و قطعات گازرسانی مورد نیاز شرکت گاز خوزستان مشارکت نداشتند و با برگزاری این نمایشگاه قصد داریم تا پای آنها را به نمایشگاه بکشانیم.

رییس امور تدارکات کالای شرکت گاز خوزستان افزود: کنتور ، رگلاتور و در بحث گازرسانی شیرآلات مهم ترین قطعات مصرفی مورد نیاز صنعت گازرسانی و کالای اساسی آن  در استان هستند و در طول سال مصارف قابل توجهی دارند.

مسرتی عنوان کرد: کنتور و رگولاتوری که الان در این نمایشگاه عرضه شده پیش از این از آلمان و ایتالیا وارد می شد اما اکنون این دو کالا در کشور تولید می شوند و بازار تولید آن در کشور به طور کامل در اختیار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: کنتور و رگولاتور کالای پرمصرف و راهبردی مورد نیاز صنعت گازرسانی در شرکت گاز خوزستان هستند و هدف ما این است که تولیدکنندگان خوزستانی با حضور در نمایشگاه بازار تولید آن را در استان به دست بگیرند.

رییس امور تدارکات کالای شرکت گاز خوزستان گفت: تا سال های گذشته بیشتر قطعات گازرسانی از خارج وارد می شد اما اکنون مدت هاست که ما از واردات این کالاها بی نیاز هستیم و ما می توانیم آنها را درون خوزستان تولید کنیم.

مسرتی بیان کرد: در زمینه مصرف کنتور و رگولاتور گاز سالانه ۶۰ میلیارد تومان هزینه می شود و در اقلام مختلف صنعت گازرسانی میزان مصرف و خرید رقم بسیار قابل توجهی است که می تواند در استان تولید شود و بازار بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان استان باشد.

وی با اشاره تولید کنتورهای هوشمند گاز در خوزستان، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان روی این فناوری و تولید کنتور های هوشمند تحت عنوان کنتور های ارتقایافته کار کردند که از سطح دقت بالاتری نسبت به کنتور های فعلی برخوردار هستند.

رییس امور تدارکات کالای شرکت گاز خوزستان افزود: تجهیزات و قطعات گازرسانی تولید شده در سال جدید نسبت به سال های گذشته بسیار متفاوت شده و در بحث گازرسانی و مصرف گاز پرت گاز بسیار کم شده است.

مسرتی عنوان کرد: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان و سازندگان تجهیزات و قطعات گازرسانی که از نمایشگاه بازدید کردند دغدغه حمایت مالی بود و باید از آنها حمایت شود و سرمایه گذاران در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند و دست تولیدکنندگان را بگیرند تا آنها بتوانند نیاز کشور را برطرف کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.