تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مارس 2020 - 12:02

رییس مركزبهداشت غرب اهواز:تعطیلی 120 قلیان سرا در حوزه غرب شهرستان اهواز در راستای پیشگیری از كرونا ویروس

رییس مركزبهداشت غرب اهواز:تعطیلی 120 قلیان سرا در حوزه غرب شهرستان اهواز در راستای پیشگیری از كرونا ویروس

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز دکتر مهرداد شریفی رییس مرکزبهداشت غرب اهواز از تعطیلی قلیان سراهای تحت حوزه غرب اهواز با همکاری نیروی انتظامی شهرستان خبر داد .  رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان خطر انتقال انواع بیماریها  بخصوص بیماری کووید 19  یا همان کرونا ویروس از طریق استعمال قلیان 

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز دکتر مهرداد شریفی رییس مرکزبهداشت غرب اهواز از تعطیلی قلیان سراهای تحت حوزه غرب اهواز با همکاری نیروی انتظامی شهرستان خبر داد .

 رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان خطر انتقال انواع بیماریها  بخصوص بیماری کووید 19  یا همان کرونا ویروس از طریق استعمال قلیان  بیان داشت: متاسفانه برخی از  شهروندان هنوز خطر انتقال این بیماری از طریق استعمال قلیان  در اماکن عمومی  را  جدی نگرفته اند.

شریفی افزود: برخورد با عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی مسقف و همچنین پارکهای شهرستان در دستور کار قرار گرفته و با متخلفین امر با حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

وی بیان نمود لازم است در کنار برخورد قهریه فعالیتهای فرهنگی و بالا بردن سطح سواد سلامتی  مردم هم صورت پذیرد که ضمن تشکر از رسانه ملی خواستار توجه بیشتر این رسانه در  امر اطلاع رسانی مضرات مواد دخانی بخصوص قلیان  برای سلامتی شهروندان شد.

دکترشریفی بیان داشت: استعمال روزافزون قلیان در مراکز عمومی جامعه روز به روز درحال افزایش است و مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که علاوه بر تاثیرات مضری که بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب  داشته از مهمترین راههای انتقال بیماری کووید 19 می باشد .

  رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن تقدیر و تشکر از  نیروی انتظامی شهرستان و پلیس اطلاعات اماکن انتظامی اظهار داشت: در طی 20 روز اخیر  یعنی از ابتدای هشدار شیوع بیماری کووید 19 (کرونا ویروس) بالغ بر 120 مرکز عرضه قلیان در حوزه غرب اهواز  همچون مناطق لشکر آباد ، سید خلف، کیانپارس ، امانیه و .. تعطیل و یا پلمپ شده اند .

 دکتر شریفی در همین راستا از شهروندان عزیز اهوازی خواست ضمن دوری از شایعات فضای مجازی خطر انتقال این بیماری را جدی گرفته و با رعایت توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی و خودقرنطینگی از مراجعه به این مکانها خودداری نمایند ..امید است با تلاش و همت سازمانهای متولی و همکاری مردم  اقدامات موثری در جهت رفع این معضل اجتماعی برای همیشه انجام داده و نقش موثری در سلامت جامعه داشته باشیم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.