تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مارس 2020 - 12:24

رئیس مركزبهداشت غرب اهواز: 1800زباله گرد در كلانشهر اهواز در معرض خطر انواع بیماری قرار دارند.

رئیس مركزبهداشت غرب اهواز: 1800زباله گرد در كلانشهر اهواز در معرض خطر انواع بیماری قرار دارند.

هما خوزستان: دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز با بیان گلایه مندی از برخی شهروندان جهت دفع غیر بهداشتی پسماندها و رها نمودن دستکش و ماسکها و دستکال کاغذی و .. در معابر  اظهار داشت:آن چیزی که این روزها بیشتر درسطل زباله‌ها ریخته می شود علاوه بر زباله های خانگی و کارگاهی دستکش های

هما خوزستان: دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز با بیان گلایه مندی از برخی شهروندان جهت دفع غیر بهداشتی پسماندها و رها نمودن دستکش و ماسکها و دستکال کاغذی و .. در معابر  اظهار داشت:آن چیزی که این روزها بیشتر درسطل زباله‌ها ریخته می شود علاوه بر زباله های خانگی و کارگاهی دستکش های یکبار مصرف، ماسکهای استفاده شده و دستمال کاغذی و بطری های پلاستیکی مواد ضد عفونی است که انواع آلودگی در آنها وجود دارد و زباله یک عامل بسیار خطرناک و عفونت زاست که موجب بروز بیماری های مختلف می شود و باید به طور جدی از دسترسی افراد به خصوص کودکان به زباله ها جلوگیری شود.

شریفی بیان داشت: زباله گردها به دلیل مواجهه با آلودگی و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی میتوانند به انواع بیماریها ازجمله هپاتیت B و Cو اچ آی وی و بیماریهای عفونی و قارچی و همچنین کرونا ویروس مبتلا شوند و آن را به خانواده های خود منتقل نمایند وباعث گسترش این بیماریها در جامعه شوند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خطر انتقال بیماری کووید 19 ( کرونا ویروس ) از طریق زباله گردها را بسیار پر اهمیت دانست و  گفت: انتقال این بیماری و گسترش این چرخه از طریق این زباله گردها بسیار خطرناک و جدی است چراکه متاسفانه در سطح شهر اهواز بالغ بر 1800 زباله گرد وجود دارد که بدون هیچگونه وسیله حفاظت فردی به زباله گردی و جمع آوری انواع پسماندهای شهری و گاها بیمارستانی و پسماندهایی همچون دستکش های یکبار مصرف، ماسکها و سایر پسماندهایی که این روزها به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا ویروس مصرف و دور ریخته می شوند و مزید بر علت شده اند اقدام می نمایند.

 دکتر شریفی ضمن هشدار به سازمان مدیریت پسماند شهرداری در جهت طرح ساماندهی زباله گردها در کلانشهر اهواز اظهار داشت: متاسفانه علی رغم اینکه این طرح بارها در  دستور کار شورای سلامت قرار گرفته  است اما به دلیل عدم اجرای کامل این طرح مشکلات و معضلات زباله گردها و زباله گردی در کلانشهر اهواز  مرتفع نشده و فعالیت آنها علاوه بر زشت نمودن چهره شهر سلامت  شهروندان را به خطر انداخته است.

شریفی با بیان اینکه وضعیت موجود زباله گردها پیامدهای نگران کننده ای دارد و باید جهت ساماندهی کامل زباله گردها با توجه به شرایط ویژه کنونی که باربیماری بالاست تمهیدات لازم اندیشیده شود وهرچه سریعتر اقدام گردد گفت: در کشورهای مختلف برای افرادی که زباله ها را تفکیک می کنند، امتیازاتی قائل می شوند، این شیوه نیز باید در ایران انجام شود تا زباله گردها ضمن حفظ سلامت خود خطری برای سلامت شهروندان نداشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تعطیلی موقت کارگاه‌هایی که اقدام به تولید مواد بازیافتی می کنند و همچنین جمع آوری و تعطیلی انبارهای ضایعاتی به عنوان کانون بیماری را از راهکارهای جلوگیری از انتقال کرونا عنوان نمود و افزود: این محلها ضمن ایجاد آلودگی بسیار بالا برای محیط ،به دلیل شرایط غیر بهداشتی می توانند باعث ابتلاء بیماریهای پیشگفت با اولویت کرونا به کارگران و سپس خانواده آنها و در نهایت کل جامعه شوند.

.وی با بیان اینکه باتوجه به شرایط موجود زباله گردان باید حتما ساماندهی شوند،خاطرنشان کرد: سازمانهای متولی همچون سازمان پسماند یا باید از ادامه کارزباله گردها جلوگیری به عمل آورد و یا آنها را به وسایل حفاظت فردی مجهز نماید .علاوه بر مسئولان، والدین این افراد هم نباید اجازه دهند فرزندان خود در این شرایط حساس زباله گردی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.