تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 مارس 2020 - 11:49

استاندار خوزستان: مردم در منزل بمانند / خطر بروز پیک بیماری در صورت غفلت / فعلا ابتکار عمل را در دست

استاندار خوزستان: مردم در منزل بمانند / خطر بروز پیک بیماری در صورت غفلت / فعلا ابتکار عمل را در دست

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: دو هفته سرنوشت ساز داریم که خوشبختانه هفته اول را با مدیریت در حال گذراندن هستیم و هفته آینده نیز نباید اجازه دهیم شرایط بحرانی شود. وی افزود: با توجه به اقداماتی

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: دو هفته سرنوشت ساز داریم که خوشبختانه هفته اول را با مدیریت در حال گذراندن هستیم و هفته آینده نیز نباید اجازه دهیم شرایط بحرانی شود.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که برای مقابله با کرونا در سطح استان صورت گرفته خوشبختانه وضعیت بهتر شده است اما همچنان نیاز داریم این اقدامات در هفته آتی نیز با شدت و جدیت بیشتر انجام شود چراکه این هفته نیز هفته حاد و سختی است و نباید اجازه بدهیم که این وضعیت به بحران برسد.
استاندار خوزستان بیان کرد: مبادی ورودی و خروجی همچنان باید کنترل شود و اگر بیمار مشکوکی پایش شد براساس دستورالعمل وزارت بهداشت قرنطینه شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پشتیبانی و تامین ذیل قرارگاه مقابله با کرونا گفت: این کمیته با ریاست مدیر کل مدیریت بحران استان تشکیل شود و در حوزه مقابله با کرونا پشتیبانی کامل را انجام دهد

وی افزود: از همه دست اندرکاران مدیران، معاونین، کارشناسان، پزشکان، پرستاران، کادرهای درمانی بالاخص بیمارستان رازی تشکر میکنم همچنین از دستگاه قضایی که تمام قد حمایت و کمک کردند شهرداران، شهرداری اهواز، نیروی انتظامی و نیروهای نظامی صمیمانه تشکر می کنم.

شریعتی بیان کرد: باید تلاش کنیم این شرایط را به همین منوال سپری کنیم چرا که در صورتی که غفلت نماییم خطر بروز پیک این بیماری و از کنترل خارج شدن آن وجود دارد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از ظرفیت جامعه هدف، شامل شیوخ، معتمدین، بزرگان خوانین و… بهره برده و از آنها خواسته شود که مردم را تشویق کنند که در منزل بمانند و اجتماعات و مراسم مختلف متوقف شود.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم کاهش ترددهای خانوادگی گفت: بخشی از جامعه هنوز خطر را آنطور که باید و شاید لمس نکرده اند هر چند بخش بزرگی از جامعه هوشیاری و همراهی بسیار خوبی داشته است.

خدای ناکرده با یک غفلت از شرایط با ثبات فعلی خارج میشویم در نتیجه باید بسیار هوشمندانه عمل نماییم و با فکر و برنامه ریزی مسیر فعلی را ادامه دهیم.

شریعتی تاکید کرد: نباید انفعالی عمل کنیم باید فعالانه ورود کنیم و شرایط را تحت کنترل داشته باشیم که فعلا شرایط کنترل شده و ابتکار عمل را در دست داریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد:اقداماتی که هفته گذشته انجام دادیم این هفته هم انجام میشود از قبیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تجمعات مراسم کاهش جلسات و همچنین تعطیلی سلف سرویس ها، جمع آوری مراکز عرضه قلیان، تعطیلی پارک ها، آرایشگاه ها، باشگاه ها، مراکز لیزر و زیبایی و… تداوم خواهد داشت.

شریعتی خاطرنشان کرد: همچنین اماکن مرکز تجمع همچون مراسم مذهبی نمازهای جمعه و آرامستان ها تعطیل شود و زیارت اهل قبور در آخر هفته لغو شود و مردم جز در موارد ضروری از منازل خارج نشوند.

وی گفت: رسانه ها و صدا و سیما هم به روند آگاهی بخشی که تا امروز به خوبی انجام شده است تداوم دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.