تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مارس 2020 - 12:35

استاندارخوزستان:حفظ جان مردم در اولویت است

استاندارخوزستان:حفظ جان مردم در اولویت است

هما خوزستان: غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان در محل استانداری، بیان کرد:با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شود بهار پیش‌رو از نظر آب و هوایی برای خوزستان مساعد باشد اما از هم اکنون با ویروس کرونا روبه‌رو هستیم. وی با بیان اینکه امیدواریم تا زمان تعطیلات عید بحث ویروس کرونا تا

هما خوزستان: غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان در محل استانداری، بیان کرد:با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شود بهار پیش‌رو از نظر آب و هوایی برای خوزستان مساعد باشد اما از هم اکنون با ویروس کرونا روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا زمان تعطیلات عید بحث ویروس کرونا تا حدود زیادی مدیریت و کنترل شود، گفت: به نظر می‌رسد در آستانه نوروز شرایط به حالت عادی بازگردد و شاهد بهبهود اوضاع باشیم.

استاندار خوزستان اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با این ویروس را در خوزستان مناسب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون برای کنترل این ویروس شهرداری‌ها، دانشگاه های علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان همراهی‌ لازم را داشته اند، اما اینکه ادعا کنیم که توانسته ایم کرونا را به صورت همه جانبه کنترل کنیم، هنوز زود است و این درحالی است که ۲ هفته آینده مقطع زمانی بسیار حساس و سختی برای خوزستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم ۱۰ روز آینده را به خوبی سپری کنیم می‌توان پیش بینی کرد که پیک این بیماری سپری شده، ادامه داد: به همین دلیل از مردم انتظار است که به توصیه‌هایی که اعلام می‌شود توجه داشته باشند که در این صورت می‌توانیم استان را از این شرایط عبور دهیم.

استاندار خوزستان افزود: همه ارکان استان باید نسبت به این موضوع حساس باشند و مبادی ورودی با دقت مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدامات پیشگیرانه را بررسی پایانه‌ها، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه شروع این بیماری در کشور از استان قم بوده لازم است تا مراقبت‌ لازم صورت بگیرد.

شریعتی ادامه داد: زنجیره انتقالی موجود باید پاره شود و از ارتباط با افراد مشکوک به این بیماری و کسانی که به قم سفر داشته‌اند پرهیز کنیم.

وی، هدف از تعطیلی مدارس و محدود کردن ساعات کاری را شکسته شدن حلقه انتقال این ویروس خواند و افزود: اینکه از مردم خواسته می‌شود تا به جز موارد ضروری از منازل خارج نشوند برای مقابله جدی با این شرایط است.

استاندار خوزستان جلوگیری ازبرگزاری آیین ها و اجتماعات را به این منظور دانست و ادامه داد: ۱۴ تا ۱۷ درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا وارد فاز حاد و شدید می‌شوند و این درحالی است که خیلی از افراد مبتلا به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند.

شریعتی با بیان اینکه ایجاد برخی محدودیت ها مانند تعطیلی تالارهای عروسی به اقتصاد استان و گردش ثروت آسیب وارد می‌کند، گفت: این محدودیت ها برای جلوگیری از زیان و ضرر بزرگتر اعمال می‌شود تا از تبعات غیرقابل جبران بعدی پیشگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در خصوص آموزش‌های پیشگیرانه و انجام مراقبت‌ لازم ضروری است، ادامه داد: از مسوولان دستگاه‌های دولتی در مرکز استان و شهرستان‌ها می خواهیم تشکیل جلسات را در وضوعیت فعلی به حداقل برسانند.

 استاندار خوزستان خلوت شدن خیابان‌ها را ناشی از توجه تدریجی شهروندان به این موضوع دانست و گفت: باید تاکید کرد که مردم از خروج غیرضروری از منازل خودداری کنند تا حلقه انتقال این ویروس در استان حذف شود.

شریعتی با تاکید بر اینکه کادر مختلف درمانی در خوزستان همواره با تلاش و کوشش سعی دارند تا به مردم خدمت‌رسانی کنند ادامه داد: همه توان مجموعه‌های درمانی به کار گرفته شده و از ظرفیت‌های مختلفی به این منظور استفاده شده است.

وی در ادامه به حضور احتمالی میهمانان نوروزی در خوزستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم همزمان با شرایط آب و هوایی مساعد، بهبود شرایط و رهایی از تبعات ویروس کرونا در خوزستان، بتوانیم میزبان خوبی برای مسافران نوروزی در خوزستان باشیم.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ۱۱ اسفند به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.