تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 فوریه 2020 - 17:13

۲۰۱ پروژه راهسازی به طول یک هزار و 580 کیلومتر در خوزستان درحال اجراست

۲۰۱ پروژه راهسازی به طول یک هزار و 580 کیلومتر در خوزستان درحال اجراست

هما خوزستان: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰۱ راهسازی به طول یک هزار و 580 کیلومتر در خوزستان با حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رضا رضایی، اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن ۲ هزار و ۷۸۰

هما خوزستان: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰۱ راهسازی به طول یک هزار و 580 کیلومتر در خوزستان با حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رضا رضایی، اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن ۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر راه اصلی ۱۰ درصد راه‌های اصلی کشور را داراست و در رتبه اول از لحاظ راه اصلی قرار دارد.

وی ادامه داد: استان با برخورداری از یک هزار و ۳۰۶ کیلومتر راه فرعی رتبه یازدهم راه‌های فرعی را در کشور به خود اختصاص داده است.

رضایی تصریح کرد: از لحاظ آزادراه نیز با دارا بودن 135 کیلومتر آزادراه در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

وی افزود: سالانه حدود ۳۸ میلیون تن کالا به دلیل ظرفیت صنعتی و بنادر در جاده‌های خوزستان جابه‌جا می‌شود که رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است؛ همچنین با جابه‌جایی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال رتبه ششم جابه‌جایی مسافر را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به وجود بدهی در بخش راهسازی در خوزستان، عنوان کرد: بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده است و امسال منابع بیشتری نسبت به سال‌های گذشته پیش‌بینی شده است که اکنون ۲۰۱ پروژه در خوزستان با حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و در حال اجراست.

رضایی اضافه کرد: ازاین تعداد 19پروژه به طول 351 کیلومتر و با اعتباری افزون بر 800 میلیارد تومان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خوزستان در حال احداث می باشد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان 83 پروژه راه اصلی به طول 451 کیلومتر با 633 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه راههای روستایی نیز گفت: 780 کیلومتر راه روستایی در قالب99 پروژه  با اعتباری افزون بر 290 میلیارد تومان در استان در حال احداث است.

وی گفت: اگر منابع موردنظر به طور کامل اختصاص پیدا کند بسیاری از مشکلات راه‌ها برطرف می‌شود اما به

دلیل تامین نشدن تمام اعتبارات برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.