تاریخ انتشار : جمعه 7 فوریه 2020 - 13:04

۱۷ راس گوزن رزد ایرانی به خوزستان منتقل شد

۱۷ راس گوزن رزد ایرانی به خوزستان منتقل شد

هما خوزستان: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، از انتقال ۱۷ رقابت زرد ایرانی به پارک ملی در خبر دادبه گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- ۱۷ راس گوزن  زرد ایرانی به پارک ملی دز منتقل شد .محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان

هما خوزستان: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، از انتقال ۱۷ رقابت زرد ایرانی به پارک ملی در خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- ۱۷ راس گوزن  زرد ایرانی به پارک ملی دز منتقل شد .
محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص مدیریت حیات وحش و ساماندهی سایت‌های تکثیر در اسارت و توجه ویژه به رهاسازی در طبیعت مقرر شد، تعدادی از گوزن‌های زرد مازاد در سایت تکثیر در استان ایلام به زیستگاه اصلی خود یعنی پارک ملی دز و کرخه منتقل شوند.
وی ادامه داد: با هماهنگی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و دفتر حیات وحش سازمان جمعیت مازادی از گوزن زرد ایرانی از سایت تکثیر در استان ایلام به زیستگاه اصلی خود در پارک  ملی دز منتقل شدند.
اشرفی افزود: تاکنون ۱۷ راس از این گوزن‌ها به پارک ملی دز که زیستگاه اصلی این گونه می‌باشد منتقل و با حضور جوامع محلی و مسئولین محیط زیست استان  در طبیعت رهاسازی شدند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص  ترکیب جنسیتی این گونه گفت :از 17 رأس گوزن رهاسازی شده تعداد ۱۲ رأس نر و ۵ رأس ماده می‌باشند. وی دلیل این عدم تناسب ترکیب جنسیتی را نرزایی گونه‌های در اسارت در استان ایلام  عنوان نمود  و گفت: با توجه به گونه‌های رها سازی شده قبلی و موجود  پارک ملی دز امیدواریم این تناسب جمعیت  متعادل شود.
 اشرفی در خصوص پارک ملی کرخه نیز گفت: با توجه به سابقه بیماری گوزن زرد در این منطقه کارشناسان در حال پایش منطقه  هستند که اگر نتایج این پایش نشان دهد این بیماری کنترل شده و برای گوزن‌ها آسیب نخواهد داشت، در آینده نیز برای پارک ملی کرخه گوزن زرد رهاسازی خواهد شد.
 لازم به ذکر است، پارک ملی دز و کرخه از زیستگاه های اصلی گونه گوزن زرد ایرانی در ایران و جهان می باشند و در سنوات گذشته نیز گوزن زرد ایرانی در مناطق حفاظت شده و پارک ملی دز رهاسازی شده که در پایش های مستمر محیط بانان و جوامع محلی حضور آنها ثابت شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.