تاریخ انتشار : دوشنبه 27 ژانویه 2020 - 13:20

فرماندار اهواز: ۷۶ خانوار از ساکنان حصیر آباد جابجا می شوند

فرماندار اهواز: ۷۶ خانوار از ساکنان حصیر آباد جابجا می شوند

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جمال عالمی نیسی بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل توسعه حاشیه نشینی در نقاط مختلف اهواز از جمله حصیرآباد و کوی منبع آب، جنگ تحمیلی و مهاجرت روستاییان شهرستان‌های اطراف به اهواز است. وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته ساکنان منبع آب و حصیر آباد اقدام به

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جمال عالمی نیسی بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل توسعه حاشیه نشینی در نقاط مختلف اهواز از جمله حصیرآباد و کوی منبع آب، جنگ تحمیلی و مهاجرت روستاییان شهرستان‌های اطراف به اهواز است.

وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته ساکنان منبع آب و حصیر آباد اقدام به ساخت خانه های غیر مستحکم در نقاط غیر مجاز کرده اند که نتیجه آن رشد بی‌رویه خانه های غیر ایمن است که خطرات مالی و جانی برای ساکنان این مناطق در پی دارد.

عالمی نیسی یکی از نقاط بحرانی حصیرآباد را خیابان یکم دانست و یادآور شد: کار گروهی در تاریخ هفتم دی ماه امسال با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری، مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان و سایر مسئولان برای ساماندهی ساکنان این خیابان تشکیل که در نهایت تصمیم به جابجایی ۷۶ خانوار از ساکنان خیابان فرعی یکم حصیرآباد گرفته شد.

وی افزود: هرکدام از ساکنان خیابان در صورت اعلام داوطلبانه برای جابجایی به شهرک رامین منتقل می‌شوند و افرادی که برای سکونت در شهر جدید رامین اعلام آمادگی نکنند مبلغی بر اساس مساحت ملک تا سقف تسهیلات برای اجاره یک خانه در سایر نقاط شهر دریافت خواهند کرد.

فرماندار اهواز گفت: کاربری اراضی برخی از منازل واقع شده در پهنه خطر غیر مسکونی و عمدتاً فضای سبز است از این رو پس از جابجایی این ساکنان شهرداری برای تبدیل آنها به کاربری اصلی اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: این مساله در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح شده و حکم تخلیه برای این واحدها گرفته شده است.

وی درخصوص مشکل تردد ساکنان شهر رامین به اهواز افزود: شهر رامین نوساز است و مشکلات موجود آن قابل انکار نیست که یکی از آنها مسئله حمل و نقل است در حال حاضر مقرر شده شهرداری ۲ دستگاه مینی‌بوس به مدت یک سال برای تردد ساکنان شهر رامین به اهواز اختصاص دهد.

وی اظهار داشت: اتوبوس های درون شهری به دلیل برخی محدودیت‌های قانونی امکان تردد در خارج از شهر را ندارند به همین دلیل از آنها برای جابجایی ساکنان شهر رامین به اهواز نمی توان استفاده کرد.

عالمی نیسی بیان کرد: در صورت استقبال از شهر رامین و افزایش جمعیت این شهر قطعاً شاهد رونق آن در بخش‌های مختلف از جمله مسئله حمل و نقل و تردد خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.