تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 ژانویه 2020 - 12:18

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز : دانشجویان متاهل تسهیلات دریافت می كنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز : دانشجویان متاهل تسهیلات دریافت می كنند

هما خوزستان: به گزارش وبدا، دکتر فرهاد ابول نژادیان که در مراسم معارفه معاون جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سخن می گفت، افزود: در حوزه خوابگاه‌ها شرایط مناسبی داریم اگرچه با همکاری دفتر فنی دانشگاه به دنبال بهتر شدن شرایط نیز هستیم. در خصوص خوابگاه های حوزه متاهلی پیگیریهایی صورت

هما خوزستان: به گزارش وبدا، دکتر فرهاد ابول نژادیان که در مراسم معارفه معاون جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سخن می گفت، افزود: در حوزه خوابگاه‌ها شرایط مناسبی داریم اگرچه با همکاری دفتر فنی دانشگاه به دنبال بهتر شدن شرایط نیز هستیم. در خصوص خوابگاه های حوزه متاهلی پیگیریهایی صورت گرفته و به نظر می رسد ارایه تسهیلات و وام مسکن مناسب تر از توسعه و گسترش خوابگاه ها است.

ابول نژادیان افزود: به عنوان فردی عملگرا آمده ام در کنار همکاران خود به دانشگاه کمک کرده و اگر بتوانم باری از این مجموعه کم کنم. بنابراین انتظار می رود با تعامل و همکاری بیشتر در جهت رشد و بالندگی دانشگاه قدم های موثری برداشته شود.
وی با تاکید بر اهمیت معاونت فرهنگی دانشجویی اظهار کرد: تامین خدمات رفاهی دانشجویان در حیطه‌های مختلف بر عهده معاونت فرهنگی است و این معاونت باید گوش شنوای دانشجویان بوده، از تمامی تشکل‌ها حمایت کرده و از همکاری آنها در اداره امور دانشگاه استقبال کند. مهمترین وظیفه معاونت فرهنگی دانشجویی این است که به طور مرتب با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و به عبارتی روابط عمومی این معاونت باید قوی باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز معاونت فرهنگی دانشجویی را خانه دانشجوی این دانشگاه دانست و افزود: دانشجویان بایستی بتوانند به راحتی مشکلات خود با کارشناسان و مدیران مربوطه را مطرح کنند. واحد مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی باید به مشاوره‌های موثر با دانشجویان پرداخته و به دانشجویان آسیب‌پذیر نگاه ویژه‌ای داشته باشد، به عبارتی در واحد مشاوره باید روانشانسی با روانپزشکی تلفیق داده شود. 
دکتر ابول نژادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید های صورت گرفته از خوابگاههای دانشجویی اظهار داشت: در مورد نظافت خوابگاه های دانشجویی، خوابگاه گلستان تا حدودی پاکیزه بوده و مشکل چندانی نداشت ولی جای دارد نظارتها و پیگیری مسائل مرتبط با دقت بیشتری صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به محدود بودن تعداد سوله های ورزشی دانشگاه گفت: تنها یک سوله ورزشی جوابگوی نیازهای جامعه دانشگاهی نبوده و نیازمند توسعه مکانهای ورزش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز به چشم می خورد تا بتوان خدمات بیشتری به دانشجویان کارکنان و جامعه دانشگاهی ارائه کرد.هر چه امکانات تفریحی، ورزشی بیشتر شود بخش عمده‌ای از وقت‌های اضافی که به بطالت تلف می‌شود ساماندهی خواهد شد.
 وی نیمی از مرگ و میرها در استان را ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی برشمرد و افزود: اگر شرایط مناسبی برای اجرای برنامه های ورزشی مهیا شود، می‌توان از بسیاری از این بیماری‌ها جلوگیری کرد . از این رو حوزه بهداشت و خودمراقبتی با آموزش‌های لازم باید فعالیت های بیشتری در این حوزه داشته باشند.
دکتر ابول نژادیان یادآور شد: در حوزه انضباطی باید از رافت اسلامی استفاده نموده و نگاه مهربانانه‌ای به دانشجو داشت و نباید به دانشجو مجرمانه نگاه کرد، اگرچه در مواقع هنجارشکنی نیز باید با دانشجوی خاطی برخورد اصولی و متناسب با خطای انجام شده صورت بگیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بخش دیگری بیان کرد: در حوزه فرهنگی حفظ نظام ملاک است و در تمام حوزه های دانشگاه آن چیزی مهم است که در چهارچوب نظام می گنجد. از این رو انتظار می رود مسئولین خوابگاهها در خصوص دیگر امور مربوط دانشجویان پیگیری های بیشتری کرده و هر زمانی نیاز بود مسئولین نیز در تمام موارد همکاری لازم را خواهند داشت.

دکتر ابول نژادیان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر علی احسان پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اهداء لوح تقدیر و هدایای ارزنده از زحمات دکتر مسعود کرمی در طی دوران تصدی تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.