تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فوریه 2020 - 23:34

زمان “مرد محوري” در انتخابات مجلس شوراي اسلامي به پايان رسيد؛ خوزستان نمايندگان زن متخصص، شجاع و مردمي مي خواهد

زمان “مرد محوري” در انتخابات مجلس شوراي اسلامي به پايان رسيد؛  خوزستان نمايندگان زن متخصص، شجاع و مردمي مي خواهد

هما خوزستان: گفته شده: “انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی است که در آن مردم برای اداره امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را با ریختن رأی به صندوق‌های انتخاباتی برای رسيدن به مقامی رسمی و به مدت معلوم برمی‌گزینند كه در حقيقت مي توان گفت: مشارکت در انتخابات و دادن رأی از مؤلفه‌های اساسی رفتار

هما خوزستان: گفته شده: “انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی است که در آن مردم برای اداره امور عمومی خود شخص یا اشخاصی را با ریختن رأی به صندوق‌های انتخاباتی برای رسيدن به مقامی رسمی و به مدت معلوم برمی‌گزینند كه در حقيقت مي توان گفت: مشارکت در انتخابات و دادن رأی از مؤلفه‌های اساسی رفتار سیاسی شهروندان به حساب مي آيد.”
شهرونداني كه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تا كنون بارها و بارها صادقانه و عاشقانه و با شور و شوق بر سر صندوق هاي راي حضور يافته و راي داده اند تا نمايندگان شان در قوه مجريه، مجلس شوراي اسلامي شهر، مجلس خبرگان رهبري و نيز شوراهاي اسلامي شهر و روستا از منافع كشور، استان ها، شهرها، روستاها و مردم دفاع كنند تا آرامش و آسايش در جامعه حاكم شود؛ اما آيا در اين مدت انتظار جامعه برآورده شده است؟
براي مثال: به انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره مي كنم كه ده دوره آن برگزار شد و از خوزستان ده ها نماينده مرد وارد “خانه ملت” شدند؛ اما آيا نمايندگان منتخب مردم توانسته اند به وعده ها و قول هايي كه در طول سال ها داده اند در حد وظايف و توان شان عمل كنند؟ مسلما پاسخ بسياري از مردم خوزستان (نع!) خواهد بود.
نمايندگاني كه اگر در اين ده دوره با درنظر گرفتن منافع عموم مردم، براي عمران، آباداني و توسعه همه جانبه خوزستان “زرخيز” تلاش مي كردند؛ خوزستان هم اكنون بدون “زر” نبود كه مردم اش براي به دست آوردن يك لقمه نان از بام تا شام “خيز” بر دارند!
آري! نمايندگان مرد خوزستان در طول چهار دهه گذشته نتوانستند آن گونه كه انتظار مي رفت همانند نمايندگان استان هاي ديگر از جمله اصفهان، آذربايجان هاي شرقي و غربي، فارس و… براي استان و مردمي كه از آن ها دم مي زدند و هم اكنون هم مي زنند، كوشش كنند…
عملكرد بسياري از نمايندگان مرد خوزستان در چهار دهه گذشته در حوزه هاي انتخابيه شان نه تنها خوب نبود؛ كه حتا برخي از آن ها نمره كارهاي دولتمردان را هم به كارنامه خود اضافه مي كردند! كارنامه هايي كه در مقايسه با كارنامه هاي نمايندگان استان هاي كوچك همجوار هم چيزي براي گفتن و ديدن ندارند!
به راستي! در ده دوره گذشته- كه فقط مردان به خانه ملت راه يافته اند- چرا سهمي براي زنان متخصص، متعهد، شجاع، مردمي و ولايتمدار درنظر گرفته نشد؟! آيا هيچ بانويي لايق رفتن به مجلس نبود يا اين كه اجازه عرض اندام به آنها داده نشد تا ديده نشوند!
اگر بپذيريم كه زنان روشنفكر و انديشمند و هميشه در صحنه هاي انقلاب ما نيمي از جمعيت خوزستان را تشكيل مي دهند و در هشت سال دفاع مقدس با ايثار و فداكاري شجاعت و مردانگي خود را نشان دادند؛ پس بايد سهمي هم براي آنان براي رسيدن به خانه ملت درنظر بگيريم و تنها در وادي مرد سالاري قدم و قلم نزنيم كه چهل سال همين مردسالاري ها و مرد محوري ها در استان- كه موجب افزایش بیش از حد قدرت و مسوولیت های مردان در جامعه شده بود؛ محروميت زنان را رقم زد تا از رسيدن به جايگاه والاي شان باز بمانند…
اما، ديگر زمان “مرد محوري” در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در خوزستان به پايان رسيده و لازم است مردم شجاع و وفادار خوزستان طرحي نو دراندازند و با مشاركت گسترده خود در انتخابات مجلس شورا در شهرها و روستاها، زنان صادق و انديشمند، متخصص و متعهد و وفادار به انقلاب و كشور و مردمي را انتخاب كنند تا ضمن شكستن شيشه هاي مردمحوري در جامعه، با تلاش خستگي ناپذيرخود در حيطه قانون، زمستان فقر و محروميت را- كه بر سر و كول مردم و شهرها و روستاهاي مان جاخوش كرده است- كنار بزنند و بهار عشق و اميد را براي مردم به ارمغان آورند. ان شاا…

شاهین بختیاری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.