کد خبر : 11290
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 فوریه 2020 - 20:19

تلاش سازمان مديريت پسماند براي مهار آتش سوزي در محل دفن پسماند اهواز در صفيره

تلاش سازمان مديريت پسماند براي مهار آتش سوزي در محل دفن پسماند اهواز در صفيره

هما خوزستان: تلاش سازمان پسماند برای مهار آتش‌سوزی در محل دفن پسماند اهواز در صفیرهچهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۸ ساعت ۱۷:۳۰ عصر قمستی از محل دفن پسماند شهر اهواز در منطقه صفیره که محل دپو زباله به شکل سنتی در سال‌های گذشته بوده است دچار آتش‌سوزی شده است و سازمان پسماند شهرداری اهواز ، امکانات خود

هما خوزستان: تلاش سازمان پسماند برای مهار آتش‌سوزی در محل دفن پسماند اهواز در صفیره
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۸ ساعت ۱۷:۳۰ عصر قمستی از محل دفن پسماند شهر اهواز در منطقه صفیره که محل دپو زباله به شکل سنتی در سال‌های گذشته بوده است دچار آتش‌سوزی شده است و سازمان پسماند شهرداری اهواز ، امکانات خود را برای مهار این آتش‌سوزی به‌کار گرفته است.
مهندس محمدرضا قنواتی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز همچنین مدعی شد: آتش سوزی که در مدفن پسماندهای اهواز آغاز شده، عمدی بوده و مقصر آن زباله گردها هستند.
محمدرضا قنواتی آتش سوزی در سلول دفن زباله ها را رد کرد و افزود: این آتش سوزی توسط زباله گردها در زباله های موجود در اطراف سلول اتفاق افتاده و فیلم های موجود از محوطه که آتش سوزی ناگهانی را نشان می‌دهد این موضوع را ثابت می‌کند.
وی درباره اینکه آیا مدفن پسماندها دارای نگهبان و حراست نیست، توضیح داد: در روزهای تعطیل که کارخانه پسماند کار نمی‌کند، زباله گردها در روزهای تعطیل به شکلی غیرقانونی وارد محوطه می‌شوند و اقدام به سوزاندن پسماندها می‌کنند.
قنواتی گفت: عملیات اطفای حریق در مدفن پسماند این شهرستان آغاز شده و هنوز ادامه دارد که ممکن است چند روز به طول بیانجامد.
وی اظهار داشت: سلول در حال ساخت به دلیل مشکل قضایی متوقف شده و احداث سلول جدید در برنامه است.
بر اساس این گزارش، در مدفن زباله های اهواز، پسماندها باید به روش خاصی در محلی موسوم به «سلول» دفن شوند و روی آنها چند لایه خاکریزی شود اما به دلیل رعایت نشدن اصول دفن، از چند سال پیش در فصل گرما با آتش سوزی های وسیع مواجه می شود.
سایت جدید دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای «صفیره» در بخش غیزانیه این شهرستان، از سال ۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه «برومی» راه اندازی شده است.
روزانه نزدیک ۸۰۰تن زباله شهر اهواز به سایت پسماند اهواز منتقل می شود. اگر چه روش به کار گرفته در این سایت (روش نیمه هوازی موسوم به فوکوئوکا) قرار است مانع از آلودگی زیست محیطی شود اما به دلیل دفن غیراصولی زباله در سال‌های گذشته، در برخی مواقع و فصل گرما مشکلاتی به وجود می‌آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.