تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 دسامبر 2019 - 11:25

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان : مالیات بر ارزش افزوده دارای نقش مهم و مثبت در اقتصاد استان است

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان : مالیات بر ارزش افزوده دارای نقش مهم و مثبت در اقتصاد استان است

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی جهانشاه ارزانی یبرگانی مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در جلسه ای که با حضور دکتر همایون یوسفی نماینده مردم شهرهای اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن اشاره به جایگاه مهم مالیات بر ارزش افزوده در اقتصاد و بررسی لایحه این قانون در

هما خوزستان: به گزارش روابط عمومی جهانشاه ارزانی یبرگانی مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در جلسه ای که با حضور دکتر همایون یوسفی نماینده مردم شهرهای اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن اشاره به جایگاه مهم مالیات بر ارزش افزوده در اقتصاد و بررسی لایحه این قانون در مجلس به لزوم دفاع تمام قد نمایندگان استان خوزستان از حق این استان در مجلس تاکید کرد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده دارای نقش مهم و مثبت در اقتصاد استان است
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان گفت : این نوع مالیات ، نوعی مالیات بر مصرف تلقی می گردد و دارای پایه ای قوی در اقتصاد کشور است و به همین میزان دارای نقش مثبت و مهم در اقتصاد استان است اکنون سهمی که ما در بخش ارزش افزوده در منابع مالیاتی استان برخورداریم دارای نسبت شصت درصدی است بعبارتی درآمدهای مالیاتی ما در بخش ارزش افزوده 60% و در بخش مالیات های مستقیم 40% می باشد.
وی به درآمدهایی که اداره کل امور مالیاتی خوزستان بموجب قانون عوارض ارزش افزوده اشاره نمود و گفت: نسبت مالیات ما به عوارض در حدود دو به سه است بعبارتی دو برابر مالیات و یک برابر عوارض ، بر همین اساس ما در سال گذشته یک هزار و یکصد و هشتاد میلیارد تومان بین شهرداری ها ، دهیاری ها و روستاهای استان عوارض توزیع کردیم این رقم برای امسال تا امروز حدود یک هزار و پنجاه میلیارد تومان بوده . علاوه بر این نیز 300 میلیارد تومان نیز عوارض آلایندگی یک درصد از صنایع مختلف وصول گردیده که این نوع عوارض در لایحه جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سبز از آن نام برد شده است .
ارزانی بیرگانی گفت در سال جاری بر اساس لایحه دولت بودجه سازمان امور مالیاتی کشور تلفیقی است هم استانی است و هم ملی و از آنجایی که ما بر طبق قانون موظفیم ساختار و تشکیلات سازمانی و دولتی خود را گسترش دهیم و در شهرستان های جدید شامل (کارون ، باوی ، حمیدیه و اندیکا ) اداره مستقل تشکیل دهیم. همچنین مکاتباتی را هم با واحد های ستادی سازمان در باب درخواست ارتقاء سطح ادارات امور مالیاتی خود از سطح رئیس گروه به رئیس امور مالیاتی در شهرستان هندیجان ، لالی ، هفتگل انجام دادیم و متاسفانه با پاسخ های کاملا منفی گرایانه و دیدی بسته که امکان هرنوع ارتقاء در این چهار شهرستان را رد میکرد روبرو شدیم . اداره امور مالیاتی شهرستان هفتگل 64 سال پیش تاسیس شده ولی سمت سازمانی مدیر ما در آنجا رئیس گروه مالیاتی است بعبارتی برای حل و فصل بسیاری از موارد یا باید به اداره امور مالیاتی رامهرمز مراجعه نماید یا اداره امور مالیاتی باغملک ، این مشکل هم در لالی وجود دارد و هم در هندیجان که بعنوان یک بندر تجاری مرکز ورود کالای خانگی و دارای ظرفیت بالایی است. با این تفاسیر وقتی قرار است ما به اندازه شش استان کشور مالیات وصول نماییم باید در این چهار شهرستان هم ادارات مستقل برقرار نماییم که بتوانیم حرکت خود به مردم را به نحو احسن انجام دهیم . در حال حاضر ما 354 پست خالی سازمانی در استان داریم که یا بازنشسته شدند یا به دلیل مهاجرگریز بودن این استان ، از استان انتقالی گرفته و رفته اند . در راستای جبران این پست های بلاتصدی در اداره کل ما تلاشهای زیادی کرده ایم و با سازمان برای پر کردن این ردیف های شغلی رایزنی نموده ایم ; چرا که این کمبود نیرو در کل استان دیده می شود و باعث می شود نتوانیم آنگونه که باید در امر وصول مالیات مطلوب عمل نماییم این پستهای بلاتصدی معادل سه استان کم سهمیه و انتهای جدولی در وصول مالیات هستند. .
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان افزود آنچه که مشخص است این است که با توجه به سهمیه وصولی خوزستان در منابع مالیاتی کشور در حال حاضر ما 1400 نفر نیرو در 23 شهرستان و 54 اداره داریم که حقیقتا این موضوع شایسته و زیبنده استان خوزستان با این حجم از وصول درآمدهای مالیاتی نیست و لذا انتظار داریم با عنایت به کل این مطالب اکنون که لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری و بررسی مجدد است نمایندگان استان خوزستان در دفاع از حق مردم که با پرداخت مالیات پشت این نظام و استان ایستاده اند تمام تلاش خود را نموده و در ذینفع شدن استان از منافع اقتصادی حاصل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات وصول شده از این منبع ، تمام قد از حق این استان بعنوان یک استان محروم و بحران زده دفاع نمایند .
روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.