تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 دسامبر 2019 - 10:49

مدیران ناکارآمد و مدعی، بلای جان خوزستان

مدیران ناکارآمد و مدعی، بلای جان خوزستان

هما خوزستان: علی حسنی پور: بارش سه ساعته باران در اهواز و چند شهر دیگر استان ثابت کرد که تا چه اندازه خوزستان گرفتار مدیران ناکارآمد، مدعی و کم کار است. مدیرانی که نه تنها قدمی برای رفع مشکلات مردم مظلوم بر نمی دارند بلکه با صحبت هایشان نمک بر زخم مردم می پاشند. در

هما خوزستان: علی حسنی پور: بارش سه ساعته باران در اهواز و چند شهر دیگر استان ثابت کرد که تا چه اندازه خوزستان گرفتار مدیران ناکارآمد، مدعی و کم کار است. مدیرانی که نه تنها قدمی برای رفع مشکلات مردم مظلوم بر نمی دارند بلکه با صحبت هایشان نمک بر زخم مردم می پاشند.

در این چند روز عده بسیاری از مردم در اهواز گرفتار آبگرفتی منازل و مغازه ها و عده ای دیگر گرفتار آب گرفتگی معابر و خیابان ها شدند، ادارات دولتی و مدارس نیز که تقریباً به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده بود، مردم نیز که در جلوس سهل انگاری مدیران مجبور به خانه نشینی شدند، چرا که با یک بارش چند ساعته باران عملاً کل سیستم خدمات رسانی شهری و دولتی مختل شده بود.

شهردار اهواز آبفا را مقصر می داند و مدیر آبفای اهواز شهرداری را. بعضی رسانه ها نیز به جای دفاع از مردم مظلوم اهواز، به دفاع از عملکرد شهردار اهواز پرداختند و آبفای اهواز را مقصر این فاجعه دانستند. بعضی هم که دلخوشی از شهردار اهواز ندارند تمام مشکلات ناشی از بارندگی اخیر را متوجه شهرداری اهواز کردند. آیا نباید واهمه داشت و این سوال را مطرح کرد که مقصر این نابسامانی در کلانشهری مثل اهواز کیست؟

به جرات می توان گفت در بیشتر سطوح مدیریتی و دستگاه های اداری با مدیرانی مدعی، کم کار و ناکارآمد در استان خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز رو به رو هستیم که بدلیل ارتباط سیاسی، باندی، قومی و قبیله ای انتخاب شده اند و هرگز معیار شایستگی و صلاحیت در انتخاب آنها ملاک نبوده است. در این بین در استان ما نیز که معمولاً هیچ نظارت و ارزیابی از عملکردها صورت نمی گیرد و کمتر پیش آمده که در اخبار و رسانه ها خبری از برکناری مدیر و مسئولی به علت عملکرد ضعیفش خوانده باشیم.

اما در روزهای اخیر و با توجه به گرفتاری مردم حتی تقریبا یک هفته پس از بارش باران، هیچ کدام این ضعف ها تاکنون توسط مدیران بازرسی کشور و وزرای دولت محکوم نشده است و مردم هنوز گرفتار آب و فاضلاب هستند و همچنان در انتظار خلاصی از این وضعیت هستند.

به همین دلیل است که باید گفت متاسفانه بعد از چهار دهه از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی، در استان خوزستان حلقه بسته ای از مدیران شکل گرفته اند که بعد از گذشت هر چند سال تنها دچار تغییر در مناصب خود می شوند. با این وضعیت باید گفت خوزستان بهشت مدیران ناکارآمد و مدعی است که هر از گاهی نیز البته آماری از بهبود شرایط می دهند اما در عمل هیچ اتفاقی مثبتی رخ نداده است. فاجعه بارتر آنکه بسیاری از این مدیران در بخش خصوصی نیز فعال شده اند و با برخورداری از رانت اطلاعاتی و مدیریتی از مقام خود کاسبی می کنند.

در این ایام نیز که در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم، اکثر کاندیداها از مسئولین شهری و استانی و نیز نمایندگان سابق شورای های شهر و مجلس اند که دارای کارنامه ی ضعیف هستند، ولی باز پا در عرصه گذاشتند و با شعارهای مختلف در پی کسب آرا می باشند.

فراموش نشود که چنین مدیرانی اول به دولت و بعدا به کل نظام ضربه وارد می کنند و چهره ای ناکارآمد و ناتوان در اذهان مردم ایجاد می کنند و اعتماد و سرمایه اجتماعی را از بین می برند. چنین مدیرانی از هر دشمن خارجی نیز خطرناک تر هستند. پس تا دیر نشده و تا زمان نگذشته باید کاری کرد. یادمان باشد ضعف مدیریت باعث شده هنوز مردم عزیز پس از یک هفته از بارندگی و آب گرفتگی منازل، در سرما و در چادر امداد شب را به صبح می رسانند.

حق استان خوزستان و کلانشهر اهواز این نیست که مردم با غیرتش شاهد این همه کم مهری باشند. استانی که خود باعث پیشرفت و آبادنی کشور است ولی به خاطر مسئولین کم کار و ناکارآمد و مدعی در وضعیتی بحرانی به سر می برد.

به امید خوزستانی آباد؛ علی حسنی پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.