تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 دسامبر 2019 - 12:19

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی اهواز: درراستای جذب نیروی پرستار محدودیتی در استان نداریم

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی اهواز: درراستای جذب نیروی پرستار محدودیتی در استان نداریم

هما خوزستان: به گزارش وب دا خوزستان، دوشنبه 9 دیماه 98، نشست بررسی مشکلات جامعه پرستاری با حضور دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه، دکتر حمیدرضا خلیلی سرپرست معاونت توسعه منابع، مهندس امین عموری مدیر نیروی انسانی دانشگاه و دکتر اسدی ذاکر رئیس دانشکده پرستاری و

هما خوزستان: به گزارش وب دا خوزستان، دوشنبه 9 دیماه 98، نشست بررسی مشکلات جامعه پرستاری با حضور دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه، دکتر حمیدرضا خلیلی سرپرست معاونت توسعه منابع، مهندس امین عموری مدیر نیروی انسانی دانشگاه و دکتر اسدی ذاکر رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، ممبینی مدیر دفتر پرستاری دانشگاه و جمعی از اعضاء هیئت مدیره نظام پرستاری استان و مترون های بیمارستانهای آموزشی درمانی دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.
طی این نشست نمایندگان نظام پرستاری شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعم از رامشیر، امیدیه، ماهشهر، رامهرمز، دشت آزادگان، مسجد سلیمان و … با اشاره به مشکلات جامعه پرستاری استان به تشریح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

در ادامه روسای هیئت مدیره نظام پرستاری شرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر پرداخت حق پرستاران براساس قانون ارتقای بهره‌وری و کاهش ساعت کار همچنین پیگیری وزارت بهداشت برای حقوق پرستاران از جمله قانون تعرفه ‌گذاری خدمات پرستاری جهت کاهش بخش عمده ای از مشکلات تآکید داشتند.

ابول نژادیان در این جلسه با اشاره به اهمیت مقام پرستار گفت: نیروهای پرستاری به رغم تمامی کمبودها و مشکلاتی که در حرفه خود با آنها مواجه هستند، اما همواره شاهد تلاش در خدمت به بیماران بوده ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: درخصوص مشکلات پرستاران، کمبودها، مسائل و موانع در جذب پرستاران و کمک پرستاران، شخصا” برنامه ریزی ها و بازدید هایی در آینده انجام خواهم داد، به طورحتم برای رسیدگی به مسائل بهداشتی و درمانی مردم باید به طور جدی وارد عمل شده و راه حلی برای جذب و ماندگاری پرستاران در استان خوزستان اتخاذ شود.
طی این جلسه ابول نژادیان بر مواردی شامل برگزاری جلسات متوالی فصلی با نمایندگان نظام پرستاری واحدهای تابعه دانشگاه، بکار گیری نیروها طبق سامانه نظام پرستاری، تکریم نیروهای کادر درمان و پرستاری، احیاء سیستم بازرسی بخصوص در بیمارستانها، اصلاح کادر پرستاری (عدم بکار گیری نیروهای پرستار درسیستم اداری) و …  تاکید کرد.

وی در بخش دیگری عدم پرداخت مطالبات معوقه به همراه کمبود پرستار را از مهم ترین مشکلات پیش روی پرستاران در سطح کشور عنوان کرد و ضمن تاکید بر این مطلب که قانون ارتقاء بهره‌وری باید از طریق کشیک‌های موثر تحقق یابد، اظهار داشت: موتور محرک بیمارستان پزشک است، اگر پزشک در بیمارستان نباشد هیچ درآمدی از بیمارستان کسب نمی‌شود، اما ارائه خدمات درمان به مردم یک کار تیمی است که با همکاری پزشک، داروساز، پرستار، کمک بهیار و دیگر نیروها انجام می شود.از این رو  انتظار می رود ارتباط خوبی بین پزشک و پرستار برقرار شود تا به کمک آن مسائل و مشکلات کاهش یابد.

ابول نژادیان در خصوص اعمال جراحی با اشاره به اعلام دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی اینکه تعدادی از پزشکان متعهد خدمت در صورتی که ۵۰ درصد از طرح خود را گذرانده باشند،اجازه راه اندازی مطب دارند، اظهار داشت: در برخی از شهرستان ها ماهشهر و ایذه این  این طرح اجرا شده تا از این طریق پزشکان در شهرستان ماندگار شوند.

سرپرست دانشگاه اضافه کرد: شرایطی که زمینه ساز عدم ماندگاری پرستاران در بیمارستانها می شود باید بررسی شود. پرستار در برخی بیمارستان ها که ماندگار نمی باشد باید بررسی شود که آیا شرایط کاری سخت است یا نحوه برخورد مسئولین با پرستاران ویا نحوه تعامل بین پرستار و بیمار مشکل دارد یک جای این کار مشکل دارد،  باید بررسی شود و مشکل یابی صورت گیرد.

وی در پایان اعلام کرد: با پیگیری و صحبت های صورت گرفته با شهرداری شهرستان قول مساعد داده شد که یکی از خیابان ها یا میادین شهرستان به نام پرستار نامگذاری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.